آیفون 14 پرو و پرو مکس یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی دریافت کردند و اوایل امسال، جف پو تحلیل‌گر Haitong International Securities گفت که انتظار دارد همین سنسور برای دوربین آیفون 15 و 15 پلاس نیز استفاده شود. در حالی که گمان می‌رود اپل همچنان در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این سنسور است، این احتمال وجود دارد که مشکل قطعات دوربین باعث تاخیر در عرضه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون 15 شود.

طراحی دوربین آیفون 15

جف پو خبرنامه تحلیل‌گر ماه اردیبهشت خود را امروز صبح منتشر کرد که شامل آخرین انتظارات وی در مورد خط تولید آیفون 15 است. در این گزارش برخی از پیش‌بینی‌هایی را که از Pu (و دیگران شنیده‌ایم) تکرار شده است، از جمله قاب دور تیتانیومی برای مدل‌های 15 Pro، لنز تله‌فوتو پریسکوپ که به 15 Pro Max می‌آید، حذف دکمه‌های حساس به فشار، و دوربین‌های 48 مگاپیکسلی روی دستگاه های مقرون به صرفه‌تر آیفون 15 هم عرضه خواهد شد.

تاخیر آیفون 15 و 15 پلاس

با این حال در مورد آیفون 15 و 15 پلاس، Pu می‌گوید که اطلاعات اخیر او نشان می‌دهد که ممکن است چالش‌هایی برای اپل در دریافت اجزای دوربین برای تحویل به‌موقع گوشی‌ وجود داشته باشد. با این وجود، تا زمانی که اطلاعات قطعی بیشتری به‌دست نیاید، پو همچنان انتظار دارد آیفون 15 و 15 پلاس در ماه شهریور امسال در کنار آیفون 15 پرو و پرو مکس عرضه شوند.

همچنین در خبرنامه Pu بار دیگر اشاره شده که USB-C در سری آیفون 15 به همراه تراشه A17 برای مدل‌های Pro محفوظ است، در حالی که مدل‌های 15 و 15 پلاس از A16 استفاده می‌کنند که با آیفون 14 پرو و پرو مکس عرضه شد. در نهایت، Pu انتظار دارد ظرفیت‌های ذخیره‌سازی برای گوشی‌های هوشمند آیفون 15 با حافظه‌های داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی باقی بماند و فقط مدل‌های Pro گزینه ۱ ترابایتی را ارائه بدهند.

اخبار مرتبط: رونمایی از ماکت iPhone 15 Pro Max + ویدیو