هر ساله با نزدیک شدن به شهریور ماه و معرفی نسل جدید پرچم‌داران اپل، بازار شایعات برای این محصولات نیز داغ‌تر می‌شود. امسال نیز مطابق با انتظارات، شاهد افشای مشخصات iPhone 15 Pro Max هستیم. در کانال یوتیوبUnbox Therapy، ویدیویی منتشر شده است که در آن یوتیوبر معروف حوزه تکنولوژی، لوئیس هیلسنتگر، ادعا می‌کند که ماکت iPhone 15 Pro Max به دستش رسیده و آن‌ را با مشخصات فیزیکی پرچم‌دار نسل قبلی یعنی iPhone 14 Pro Max مقایسه می‌کند.

تغییرات در قاب گوشی

قاب پشتی پرچم‌دار جدید اپل، همچنان مات است ولی لوگوی اپل در پشت گوشی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر، جلوه‌گری کمتری دارد. برخلاف سال‌های قبل که فریم دور گوشی براق بود؛ ظاهرا امسال این کمپانی قصد دارد تا پرچم‌دار خود را با فریم مات و از جنس فلز تیتانیوم عرضه کند.

طبق شکل ظاهری ماکت iPhone 15 Pro Max، این گوشی شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی خود دارد. صفحه نمایش آن نسبت به گذشته تغییرات اندکی داشته است. داینامیک آیلند و ماژول دوربین هم در سرجای خودشان دست نخورده باقی مانده‌اند. بنابر شایعات، آخرین پرچم‌دار اپل مجهز به دوربین پریسکوپی خواهد بود و ابعاد گوشی تغییرات اندکی داشته تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کند.

دکمه silent آیفون 15 اولترا

خداحافظی با دکمه فیزیکی سایلنت

طبق اطلاعات فاش شده در این ویدیو، دکمه فیزیکی سایلنت که در اولین نسخه‌های این گوشی به چشم می‌خورد؛ جای خودش را به یک دکمه اکشن می‌دهد که با فشار دادن آن، تغییراتی اعمال می‌شود. یکی دیگر از تغییراتی که در این گوشی به چشم می‌خورد؛ یکپارچگی دکمه‌های صدا است. در مدل‌های پیشین، هر کدام از دکمه‌های افزایش/کاهش صدا، دکمه منحصر به‌فرد و جداگانه‌ای داشتند ولی در ماکت نسخه جدید، هر دو دکمه در زیر یک پنل قرار می‌گیرند.

درگاه شارژر اولترا آیفون 15

استفاده از Type-C بجای lightning

در نگاه اول شاید بزرگ‌ترین تغییر iPhone 15 Pro Max نسبت به نسل قبل، استفاده از پورت تایپ سی بجای لایتنینگ باشد. استفاده از پورت تایپ سی، یکی از شایعاتی بود که در سال‌های قبل نیز برای گوشی‌های آیفون مطرح می‌شد و ظاهرا امسال کمپانی اپل به این ایده جامه عمل خواهد پوشاند. بنظر می‌رسد که این کار به خاطر ممنوعیت‌های اتحادیه اروپا به دلیل استفاده نکردن از درگاه تایپ سی، توسط اپل باشد.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو دکمه‌های حساس به فشار نخواهد داشت