اپل برنامه‌های زیادی برای بهبود عملکرد آیفون ۱۵ نسبت به نسل قبلی دارد و قرار است در قدم اول، اپلیکیشن سلامت را مجهز به هوش مصنوعی کند.

اپلیکیشن سلامت آیفون قرار است دچار تغییرات اساسی شود. این اپ قرار است از موتور هوش مصنوعی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ضربان قلب، خواب، خوراک و تنفس کاربر استفاده کند تا پیشنهادهایی مناسب با هر فرد بدهد.

گفته می‌شود دیر یا زود اپل هم به سراغ استفاده از هوش مصنوعی خواهد رفت و اولین قدم، تعبیه هوش مصنوعی اپلیکیشن سلامت خواهد بود.

همچنین علاوه‌بر استفاده از لایف‌استایل کاربر برای ارائه پیشنهادات مختلف، اپلیکیشن جدید با تحلیل مکالمات و پیام‌های کاربر از حالات روحی و جسمی وی مطلع می‌شود. اپلیکیشن‌های مشابه (با هوش مصنوعی) هم قرار است بخش اختصاصی و جداگانه‌ای در اپ استور داشته باشند.

هوش مصنوعی آیفون ۱۵

البته از گذشته اپل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سیری (دستیار اختصاصی هوشمند اپل) و قابلیت‌هایی مانند اسمارت فوتو استفاده می‌کند، اما قطعا برنامه این شرکت استفاده از اپلیکیشن‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند در نسل بعدی آیفون‌ها است.

تمرکز بر ارتقا نرم‌افزاری با توجه به محدودیت‌های پیشرفت سخت‌افزاری منطقی به نظر می‌رسد. آیفون ۱۵ قرار است در بخش تراشه و دوربین نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کند، اما تغییرات برای افرادی که آیفون ۱۴ دارند، قابل توجه نخواهد بود.

اما اگر آیفون ۱۵ با قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی عرضه شود، تغییرات بین پرچمدار اپل و نسل قبلی معنادار خواهد بود که در سال‌های اخیر شاهد آن نبودیم.

البته این به معنی ارائه اختصاصی قابلیت‌های هوش مصنوعی در آخرین سری نخواهد بود. گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده حاکی است که iOS ۱۷ از یادگیری ماشینی برای ارائه قابلیت‌هایی مانند تصحیح خودکار استفاده خواهد کرد و برای آیفون‌های XS و آیفون‌هایی که پس از آن روانه بازار شده‌اند عرضه خواهد شد. iOS ۱۷ در کنار سری جدید آیفون‌ها شهریور ماه عرضه خواهد شد.

اما اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد، آیفون‌های بعدی اپل احتمالا از نسل بعدی اپلیکیشن‌های سلامت بهره خواهند برد.

اخبار مرتبط: