قابلیت هشدار اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ با ارسال پیام و اطلاع رسانی به نیروهای امدادی از آتش سوزی در جزیره‌ای که آنتن‌دهی نداشت، جلوگیری کرد.

قابلیت هشدار اضطراری آیفون ۱۴ شاید ویژگی جذابی نباشد و باعث گران‌تر شدن این گوشی هم بشود، اما می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. پیش از این هم این قابلیت جان فردی را پس از سقوط به دره نجات داده بود و اکنون از آتش‌سوزی در جنگل و از بین رفتن محیط زیست جلوگیری کرده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت خبری AppleInsider، جزیره کوچکی در دریاچه داگ لیک (Dog Lake) کانادا طعمه آتش شده بود و با توجه به نبود آنتن مخابرات، اورل کرک و وارن تیبودو با استفاده از قابلیت هشدار اضطراری ماهواره‌ای، گزارش آتش‌سوزی را ارسال و آتش‌نشانی را از وقوع حادثه مطلع کردند.

هشدار اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴

پس از آن گروه آتش‌نشانی به منطقه ارسال شد و با محاصره آتش و استفاده از آب دریاچه موفق به کنترل آتش شدند. همچنین وزارت منابع طبیعی کانادا هم افرادی را برای کمک ارسال کردند که در نهایت به اطفاء حریق انجامید.

در گزارشی از این آتش‌سوزی آمده است: «اطلاع رسانی به نیروهای امدادی با قابلیت هشدار اضطراری ماهواره‌ای آیفون ۱۴ ممکن شده است».

این قابلیت فقط در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، انگلستان، استرالیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، نیوزلند و پرتغال پشتیبانی می‌شود و برای استفاده از آن باید ساکن یکی از کشور‌های مذکور باشید، با این حال امیدواریم هیچ‌گاه نیازی به استفاده از این قابلیت نداشته باشید.

اخبار مرتبط: