بروزرسانی iPadOS 17 شامل تعداد انگشت‌شماری تغییرات قابل توجه برای کاربران iPad خواهد بود. شایعات حاکی از آن است که این به‌روزرسانی، پیشرفت‌هایی را در استیج منیجر و پشتیبانی از ویجت‌های Lock Screen را به همراه خواهد داشت.

یک منبع توییتری که سابقه طولانی مدت در افشا اخبار دقیق iOS را دارد، سال گذشته به درستی جزئیات خاصی از داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو را قبل از عرضه پیش‌بینی و منتشر کرد. حال همین منبع خبری، اخباری در مورد iPadOS 17 منتشر کرده که باید منتظر تایید آن از سوی اپل باشیم.

به گفته این افشاگر، استیج منیجر یکی از بزرگترین حوزه‌های تمرکز بروزرسانی iPadOS 17 خواهد بود. اپلStage Manager را به عنوان یک رابط چندوظیفه‌ای به عنوان بخشی از سیستم‌عامل iPadOS 16 معرفی کرد، اما این ویژگی بازخوردهای متفاوتی را از کاربران iPad دریافت کرد. طبق گزارش‌ها، اپل در iPadOS 17 به‌روزرسانی‌های متعددی را برای استیج منیجر در نظر دارد.

قابلیت‌های جدید iPadOS 17

  • پشتیبانی از وب‌کم مانیتور خارجی
  • تنظیمات منبع خروجی صدا
  • با فعال کردن استیج منیجر می‌توانید چندین منبع صوتی و تصویری را همزمان پخش کنید.
  • داک قابل تغییر اندازه (فقط در تنظیمات صفحه‌نمایش خارجی)
ویژگی‌های مدیریتی iPadOS 17 و سفارشی سازی صفحه قفل

این افشاگر همچنین می‌گوید که اپل در حال توسعه «نسخه ویژه» iPadOS 17 برای آیپدی است که فقط شایعات ساخت آن منتشر شده است. منابعی مانند راس یانگ و بلومبرگ گفته‌اند که اپل در حال کار بر روی یک آیپد ۱۴.۱ اینچی است که می‌تواند در سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود. حتی شایعه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک مدل ۱۶ اینچی نیز در حال توسعه است.

طبق گزارش‌ها، این «نسخه ویژه» از دو صفحه‌نمایش خارجی با وضوح 6K با فرکانس ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. اما این منبع خبری جزئیات بیشتری در مورد آنچه ممکن است توسط این به‌روزرسانی ارائه شود ارائه نکرده است. همچنین ظاهرا اپل قصد دارد «همه ویژگی‌های» شخصی‌سازی Lock Screen در آیفون را به عنوان بخشی از بروزرسانی iPadOS 17 به iPad بیاورد.

اخبار مرتبط: iPadOS 17 برای این آیپد‌ها عرضه نخواهد شد