آمار فروش آیپد طی امسال و سال گذشته، افتی واضح را تجربه کرد اما با منتشر شدن اعداد و ارقام جدید، به‌نظر می‌رسد روند نزولی به پایان رسیده باشد.

چهار ماهه اول و دوم سال‌جاری، فروش آیپدهای شرکت اپل وضعیت نابسامانی داشت و آمار مثبتی از آن در دسترس نبود. با‌این‌حال، با نزدیک شدن به پایان سه ماهه سوم امسال، به نظر می‌رسد وضعیت برای اپل کاملاً دگرگون شده و روندی صعودی برای آیپدها آغاز شده باشد. در این مدت، فروش این دستگاه‌ها نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته که با توجه به شرایط گذشته، رقمی شگفت‌انگیز به‌حساب می‌آید.

در پایان چهار ماهه سوم سال 2024، آیپدهای اپل درآمدی برابر با 7.16 میلیارد دلار برایش به ارمغان آوردند. در سال گذشته در همین برهه زمانی، این عدد برابر با 5.79 میلیارد دلار بود. این رقم به معنای واقعی خیره‌کننده است زیرا پرفروش‌ترین محصولات اپل، یعنی آیفون‌هایش در این بازه زمانی تنها 39.3 میلیارد دلار برای اپل سود داشتند که حدود 1 درصد کمتر از سال گذشته است. تنها بخش دیگر از اپل که سودی مناسب تجربه کرد، قسمت سرویس‌ها بود که 24.21 میلیارد دلار سود در پی داشت و حدود 14 درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت کرد.

افزایش فروش آیپد در چهار ماهه سوم سال‌جاری، به لطف عرضه آیپد ایر ام 2 و آیپد پرو ام 4 بود. این دو دستگاه تغییرات هوشمندانه‌ای به ارمغان آورده و تبدیل به انتخابی برای خریداران مختلف شدند. برای مثال، سری آیپد ایر تغییر زیادی به جز در قسمت سخت‌افزار به خود ندید اما با معرفی نسخه‌ای 13 اینچی که صفحه نمایشی واقعاً بزرگ داشت، عده‌ای که علاقمند به وجود چنین دستگاهی بودند، اقدام به خرید آن با قیمتی به‌صرفه کرده و سراغ محصولات گران‌قیمت‌تر اپل نرفتند. سری آیپد پرو نیز نمادی از طراحی و کارایی فوق‌العاده شرکت اپل است که از هر نظر، حسی ویژه به کاربر منتقل می‌کند.

در سری آیپد پرو، هم نسخه 11 اینچی و هم 13 اینچی جزو باریک‌ترین تبلت‌ها در دنیای تکنولوژی هستند که از صفحه نمایش جدید و بسیار دیدنی tandem OLED نیز استفاده می‌کنند و از تراشه قدرتمند ام 4 بهره می‌برند. این تراشه نیز اولین تراشه‌ای است که با تکنولوژی سه نانومتری شرکت TSMC خلق شده و عملکردی دیدنی ارائه می‌دهد. بازه قیمتی سری جدید آیپد پرو کمی گران، اما به‌طور قطع کارایی‌های فوق العاده‌اش کسانی که توانایی تهیه‌اش را دارند شگفت‌زده خواهد کرد و تبدیل به یکی از بهترین دستگاه‌هایشان خواهد شد. باید در ماه‌های آینده فروش آیپد چه شرایطی را تجربه می‌کند و آیا موفقیت به دست آمده، ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.