اپل درصدد عرضه آیپد پرو ۱۱ و ۱۳ اینچی با صفحه نمایش اولد در سال ۲۰۲۴ است که به این ترتیب سه سال با عرضه آخرین مک‌بوک‌های اولد فاصله دارد.

اپل قصد دارد با استفاده از نمایشگرهای اولد، از مزایای این پنل‌ها بهره ببرد. پنل‌های اولد با نمایش عمق بالای رنگ مشکی، کنترل نور در هر پیکسل، کنتراست بسیار بالا و قابلیت HDR شناخته می‌شوند. علاوه بر مصرف بهینه انرژی، استفاده از تکنولوژی LTPO باعث ایجاد قابلیت نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر می‌شود. در نتیجه، این پنل‌ها گزینه بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند.

ظاهرا قرار است اپل در سری آیپد پرو به جای استفاده از پنل‌های Mini LED LCD که در حال حاضر به کار می‌روند، از صفحه اولد استفاده کند. این تصمیم نشان‌دهنده تعهد کمپانی برای به‌کار بردن بهترین و باکیفیت‌ترین مواد در ساخت محصولاتش است.

پیش از این قرار بود مک‌بوک‌های جدید با صفحه نمایش اولد ۲۰۲۴ روانه بازار شوند اما بر این اساس، انتشار آن‌ها تا ۲۰۲۷ به تاخیر خواهد افتاد!

اپل در گذشته با احتیاط از تکنولوژی اولد استفاده می‌کرد و با وجود عرضه آیفون و اپل واچ یا نمایشگرهای اولد، آیپدها یا مک‌بوک‌ها از این تکنولوژی بی‌بهره بودند. اما به نظر می‌رسد اپل استراتژی خود را در این زمینه تغییر داده است.

همچنین آیپد پرو ۲۰۲۲ با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ و ۲ ترابایت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفت. نسخه پایه ۱۱ اینچی بدون سیم‌کارت با قیمت ۸۰۰ دلار و بالاترین نسخه با ۲ ترابایت حافظه، نمایشگر ۱۲.۹ اینچی و پشتیبانی از سیم‌کارت با قیمت ۲۴۰۰ دلار به فروش رسید و احتمالا آیپد پرو سال آینده با قیمت‌های مشابهی عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: