شایعات تایید می‌کنند اپل آیپد پرو سال ۲۰۲۴ با تراشه سیلیکونی M3 و سیستم‌عامل مک او اس معرفی خواهد شد.

طبق تازه‌ترین اخبار، انتظار می‌رود آیپد پرو نسل جدید با یک تغییر اساسی به‌عنوان اساسی‌ترین و بزرگ‌ترین به‌روزرسانی از سال ۲۰۱۸ لقب بگیرد؛ به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد تمایز بین آیپدها و لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را تقریبا از بین ببرد، اما برای انجام چنین کاری برای از سخت‌افزار بسیار قدرت‌مند استفاده کند که احتمالا قیمت دستگاه‌های آیپد را دوچندان می‌کند.

یک منبع آگاه خبری می‌گوید آیپد پرو ۲۰۲۴ از صفحه‌نمایشی با رزولوشن و سطح روشنایی بالاتری برخوردار می‌شود تا تجربه کاربری بهبود یابد. همچین، این دستگاه در دو نسخه با نمایشگر ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی وارد بازار می‌شود که یک ارتقا بسیار مهم نسبت‌به نسل‌های گذشته محسوب می‌شود. گورمن تایید می‌کند نوع صفحه‌نمایش از مینی LED به OLED تغییر خواهد کرد که نشان از کیفیت فوق‌العاده بالا دارد.

اپل آیپد پرو 2024 رقیب لب تاب

شواهد نشان می‌دهد کمپانی اپل قصد دارد وجه تمایز بین لپ‌تاپ‌ها و آیپدها را از بین ببرد؛ برای رسیدن به این هدف قصد داد سخت‌افزار و نرم‌افزار آیپد پرو را تقویت کند. برای مثال، مجیک کیبورد یا صفحه‌کلید جادویی با استقبال خوب کاربران مواجه شد و حالا سازنده اهل کوپرتینو می‌خواهد آن را پیشرفته‌تر کند. در آیپد پرو ۲۰۲۴ شاهد بهبود ترک‌پد کیبورد با صفحه‌نمایش ۱۱ و ۱۳ اینچی خواهیم بود که توان بالقوه اپل را به رخ می‌کشد.

البته باید یادآور شویم این به‌روزرسانی نرم‌افزاری زمانی اتفاق می‌افتد که ارتقا سخت‌افزاری در دستور کار باشد و کمپانی اپل برنامه‌های مورد بحث را در ساخت آیپد پرو انجام دهد. سوال اینجاست که چه سخت‌افزاری برای پشتیبانی از آیپد او اس وجود دارد؟ حتی برخی علاقه‌مندان حوزه فناوری اشاره‌هایی به تغییر اکوسیستمی از سیستم‌عامل یادشده به مک او اس می‌کنند تا آیپد پرو تبدیل به یک لپ‌تاپ یا مک‌بوک شود.

باوجود موارد ذکر شده، سیاست‌های اپل برای ارائه یک ویژگی سخت‌افزاری با آرامی پیش می‌رود و این کمپانی آمریکایی هیچ‌گاه بدون برنامه وارد مرحله‌ یا دنیای جدیدی نمی‌شود. برهمین‌اساس، خبرگزاری‌های فناوری براین‌باورند که آیپد پرو با تراشه سیلیکونی M3 وارد بازار می‌شود تا نسل جدید آیپدها بدون به‌روزرسانی باقی نماند و یک قدم به قدرت لپ‌تاپ‌ها نزدیک‌تر شود.

علاوه‌بر‌این، همه ما خوب می‌دانیم کمپانی اپل توانایی بالایی برای پنهان کردن جزئیات دستگاه‌های نسل آینده دارد و تمام موارد یادشده درحد شایعات پیرامون نسل جدید آیپدها به‌شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید سری آیفون ۱۵ تا دو هفته دیگر معرفی می‌شود، اما هیچ‌یک از افشاگران اطلاعات دقیقی از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی دستگاه ندارند، درحالی‌که مشخصات سایر پرچمداران‌ مانند نسل جدید تاشوهای سامسونگ و شیائومی از قبل برای ما روشن بود.

اخبار مرتبط: مک بوک پرو و مک مینی با تراشه M3 عرضه می‌شود