همزمان با انتشار شایعاتی درباره رونمایی از آیپد مینی نسل 7، موجودی نسل ششم در فروشگاه‌های اپل رو‌ به‌اتمام است.

اپل رسما تأیید کرده‌است در تاریخ 9 سپتامبر رویدادی ویژه برگزار خواهد کرد؛ انتظار می‌رود در مراسم اپل، علاوه‌بر معرفی آیفون 16 و اپل واچ سری 10، شاهد رونمایی از مدل‌های جدید آیپد مینی نسل 7 نیز باشیم. همچنین، شایعاتی مبنی‌بر معرفی نسخه به‌روزرسانی‌شده ایرپاد نسل 4 در این رویداد به‌گوش می‌رسد، اما هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، گزارش می‌دهد بسیاری از فروشگاه‌های اپل با کمبود موجودی آیپد مینی 6 مواجه هستند و این محصول در داخل کمپانی به‌عنوان کالایی با «محدودیت عرضه» در‌نظر گرفته می‌شود؛ این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از عرضه نزدیک مدل جدید آیپد مینی در‌آینده باشد.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد بسیاری از فروشگاه‌های اپل با کمبود موجودی آیپد مینی در مدل‌های مختلف مواجه هستند و این محصول در داخل کمپانی محدود در نظر گرفته می‌شود. همچنین، این روزنامه نگار افزود: ” محدودیت در عرضه آیپد های مینی می‌تواند نشانه‌ای از عرضه مدل جدید باشد، زیرا این محصول از سال 2021 به‌روز نشده است.”

آیپد مینی 6 در سپتامبر 2021 با طراحی مدرن و حاشیه‌های باریک‌تر معرفی شد. این تبلت کوچک اما قدرتمند، به‌صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 8.3 اینچی LCD مجهز است. تراشه A15 Bionic، همان پردازنده‌ای که در آیفون 13 استفاده شده، قدرت پردازشی بالایی را برای آیپد مینی 6 فراهم می‌کند. با این حال، به‌دلیل داشتن تنها 4 گیگابایت رم، این مدل از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید iPadOS 18.1 که پاییز امسال عرضه می‌شوند، پشتیبانی نخواهد کرد.

iPad-mini6

بر‌اساس گمانه‌زنی‌ها، آیپد مینی 7 تحول چشمگیری نخواهد داشت و طراحی آن مشابه نسل قبل خواهد بود. با‌‌ این‌وجود، اپل از پنل LCD جدیدی استفاده خواهد کرد که مشکل «اسکرول ژله‌ای» را برطرف می‌کند. همچنین، انتظار می‌رود آیپد مینی 7 از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی کند و دوربین‌های بهبودیافته‌ای داشته باشد.

احتمالاً هیجان‌انگیزترین ارتقا در‌حوزه عملکرد رخ خواهد داد. کدهای فاش‌شده نشان می‌دهند آیپد مینی 7 به‌تراشه قدرتمند A17 مجهز خواهد شد. به‌کارگیری تراشه A17 باعث می‌شود تا این تبلت کوچک با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی Apple Intelligence سازگار باشد و به‌یک مزیت رقابتی قابل‌توجه برای آیپد مینی نسل 7 تبدیل شود.

با وجود گزارش مارک گورمن، نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد آیپد مینی 7 همزمان با آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد. اگرچه این رویه در‌گذشته سابقه داشته و دور از انتظار نیست، اما شایعاتی مبنی‌بر برگزاری رویداد دیگری توسط اپل در ماه اکتبر برای معرفی مک‌های جدید نیز وجود دارد. بنابراین، احتمال دارد اپل تصمیم بگیرد تا رونمایی از آیپد جدید خود را به‌آن زمان موکول کند.

اپل آیپد مینی 6 را با قیمت 499 دلار عرضه می‌کند، اما اگر می‌توانید کمی صبر کنید، احتمالاً ارزشش را دارد که منتظر مدل جدید باشید، زیرا انتظار می‌رود آیپد مینی 7 با ارتقاهای قابل توجهی مانند تراشه قدرتمند A17، رفع مشکل «اسکرول ژله‌ای»، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3، و دوربین‌های بهبودیافته همراه باشد. در‌عین‌حال، اگر به‌دنبال یک آیپد مینی هستید و نمی‌توانید تا عرضه مدل جدید صبر کنید، آمازون آن را با تخفیف 110 دلاری و به‌قیمت 389 دلار به‌فروش می‌رساند.