یک منبع خبری آگاه می‌گوید کمپانی اپل قصد دارد آیپد مینی نسل 7 را با تراشه A18 و ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence معرفی کند

طبق پیش‌بینی‌ها، اپل پاییز امسال از دو مدل جدید آیپد رونمایی خواهد کرد. این رونمایی به‌احتمال زیاد در‌جریان رویداد سالانه آیفون در ماه آینده صورت گیرد. این دو مدل شامل نسل یازدهم آیپد پایه و همچنین نسل هفتم آیپد مینی خواهند بود. از آخرین به‌روزرسانی این دو مدل بیش از دو سال می‌گذرد و کاربران بی‌صبرانه منتظر عرضه مدل‌های جدید هستند.

اپل در اکتبر 2022، آیپد نسل یازدهم را با تغییرات چشمگیری روانه بازار کرد. این به‌روزرسانی، بزرگ‌ترین تغییر طراحی مدل پایه آیپد از زمان معرفی مجدد آن در سال 2017 محسوب می‌شد. طراحی جدید با لبه‌های تخت، تنوع رنگ‌ها، پورت USB-C و بلندگوهای استریو در‌حالت افقی از جمله ویژگی‌های بارز این مدل بودند. همچنین، آیپد نسل یازدهم اولین آیپدی بود که دوربین سلفی آن در حالت افقی قرار می‌گرفت؛ قابلیتی که یک سال و نیم بعد به‌سایر مدل‌های آیپد نیز اضافه شد. iPad نسل یازدهم با قیمت اولیه 449 دلار عرضه شد.

به‌گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل در تلاش است تا هزینه‌های تولید مدل پایه آیپد را کاهش دهد. اگرچه هنوز مشخص نیست که کاهش هزینه‌های تولید مدل پایه آیپد منجر به‌‌تنزل قیمت مجدد این محصول خواهد شد یا صرفاً به‌بهبود حاشیه سود اپل در مدل نسل یازدهم کمک می‌کند. پس از رویداد 7 می اپل، قیمت آیپد به 349 دلار کاهش یافت، بنابراین بعید به‌نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان این بار از کاهش هزینه‌های تولید اپل بهره‌مند شوند.

آیپد نسل دهم در‌حال‌حاضر از تراشه A14 Bionic بهره می‌برد، و هنوز مشخص نیست که اپل در مدل نسل یازدهم از چه تراشه‌ای استفاده خواهد کرد. معمولاً، آیپد مدل پایه با دو سال تأخیر در ارتقای تراشه مواجه بوده‌است، بنابراین A16 Bionic می‌تواند یک گزینه محتمل باشد. در‌عین‌حال، با معرفی Apple Intelligence، اپل می‌تواند استراتژی خود را تغییر داده و از تراشه‌های قدرتمندتری مانند A17 یا A18 در آیپد 11 جدید استفاده کند.

ipad-mini7

آیپد مینی در سپتامبر 2021، شاهد تحول چشمگیر خود از زمان معرفی در سال 2012 بود. این به‌روزرسانی شامل طراحی مدرن با لبه‌های تخت (هرچند با تنوع رنگی کمتر نسبت به آیپد نسل دهم)، پورت USB-C و پشتیبانی از اپل پنسل 2 بود که نوآوری قابل‌توجهی در این محصول کوچک و محبوب اپل ایجاد کرد. این مدل، که نسل ششم آیپد مینی محسوب می‌شود، همچنان در بازار موجود است و طرفداران منتظر رونمایی از نسل هفتم آن هستند.

از آنجایی که آیپد مینی، قدیمی‌ترین عضو خانواده آیپدهای اپل است، از برخی قابلیت‌های پیشرفته‌ای که در مدل‌های جدیدتر وجود دارند، مانند دوربین سلفی با قابلیت چرخش افقی و پشتیبانی از اپل پنسل پرو، بی‌بهره است. انتظار می‌رود در نسل هفتم این محصول، شاهد افزوده شدن این دو ویژگی باشیم، هرچند احتمال دارد دوربین همچنان در حالت عمودی خود باقی بماند، زیرا آیپد مینی عمدتاً در این جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در‌همین‌حال، پشتیبانی از اپل پنسل پرو تقریباً قطعی به‌نظر می‌رسد و می‌تواند جذابیت این محصول را برای کاربران حرفه‌ای افزایش دهد.

همچنین، احتمالا آیپد مینی نسل 7 به‌جدیدترین تراشه A18 ارتقا خواهد یافت و برای اولین بار ویژگی‌های Apple Intelligence را به‌کوچک‌ترین آیپد اپل خواهد آورد. این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود از سیری جدید، Genmoji، Image Playground و موارد دیگر در آیپد جدید خود استفاده کنند، اگرچه در زمان عرضه، تمامی قابلیت‌ها در دسترس نخواهند بود.

آیپد مینی ۶ همچنین با مشکل “اسکرول ژله‌ای” در نمایشگر مواجه بود، که در آن برخی کاربران متوجه می‌شدند یک نیمه صفحه نمایش با سرعت کمتری نسبت به‌نیمه دیگر به‌روزرسانی می‌شود که منجر به‌تجربه اسکرول ناخوشایند و غیر یکنواخت می‌شد. اگرچه هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده، اما برخی شایعات حاکی از آن است که اپل این مشکل را در مدل نسل بعدی برطرف خواهد کرد.

همچنین، انتظار می‌رود آیپد مینی 7 با حافظه ذخیره‌سازی پایه 128 گیگابایتی همانند آیپد ایر جدید عرضه شود. این یک افزایش قابل توجه نسبت به‌حافظه 64 گیگابایتی مدل فعلی است. همچنین، پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه این محصول همان 499 دلار مدل فعلی خواهد بود.