تحلیلگر بلومبرگ اعلام کرد پس از اپل واچ ۷ و آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس، اپل قصد دارد از فناوری LIPO برای کاهش حاشیه نمایشگر آیپد هم استفاده کند.

فناوری LIPO یا قالب‌گیری با تزریق فشار کم کمک می‌کند حاشیه نمایشگر کمتر شود و تاکنون دستگاه‌های مختلفی با استفاده از این تکنولوژی روانه بازار شده‌اند. مثلا اپل اولین بار در اپل واچ ۷ از این فناوری استفاده کرد و بر اساس گزارش‌های متعدد قرار است به‌زودی با عرضه سری آیفون ۱۵ شاهد بهره‌گیری از آن در مدل‌های پرو و پرو مکس باشیم. همچنین چند طرح سه‌بعدی مختلف هم در این زمینه به‌وجود آمده است.

اکنون مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) اطلاعات دیگری را در مورد این تغییر منتشر کرده که نشان می‌دهد ممکن است نمایشگر آیپدها هم باریک‌تر شود. براین اساس، گورمن توضیح داد که اپل سایز حاشیه صفحه‌نمایش مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ را از ۲.۲ به ۱.۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد.

اپل در حال کار بر روی کاهش اندازه حاشیه آیپد است

به گفته وی، امسال دو تغییر بزرگ در خط تولید آیفون ۱۵ اعمال می‌شود، مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به داینامیک آیلند مجهز می‌شوند و از فناوری LIPO در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که اپل درصدد است به‌زودی از این تکنولوژی برای کاهش حاشیه نمایشگر آیپد استفاده کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل بر روی ساخت آیپد پرو کار می‌کند، اما بعید به نظر می‌رسد که این آیپد همان آیپد گفته شده باشد و احتمالا زمان زیادی طول می‌کشد تا از این فناوری برای تولید نمایشگر آیپدها هم استفاده شود. با این وجود، حتی اگر فعلا آیپد با نمایشگر LIPO توسعه پیدا نکند، روزی شاهد آن خواهیم بود.

اخبار مرتبط: