یکی از تحلیل‌گران حوزه فناوری و محصولات اپلی خبر از عرضه قریب‌الوقوع آیپد ایر با مشخصات سخت‌افزاری غیر قابل‌تصور داد.

مارک گورمن، تحلیل‌گر و خبرنگار نشریه بلومبرگ، در خبرنامه‌ اختصاصی خود به‌نام «Power On» بیان کرد که اپل می‌تواند اولین دستگاه‌های هوشمند مک که شامل آی مک ۳۲ اینچی، مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۳ اینچی می‌شود را با تراشه‌های سیلیکونی M3 تا پاییز امسال وارد بازار جهانی کند.

مارک گورمن در ادامه اشاره می‌کند اپل درحال توسعه نسخه‌ای جدید از آیپد ایر است که از مشخصات سخست‌افزاری ویژه‌ای برخوردار می‌شود، اما وارد جزئیات دقیقی از مشخصات دستگاه مذکور نشد و تنها عنوان کرد که این مدل می‌تواند بهترین آیپد ساخت اپل تاکنون باشد.

آیپد ایر ۲۰۲۲ با از صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی لیکوئید رتینا ال‌سی‌دی با رزولوشن ۱۶۴۰×۲۳۶۰ پیکسل، سطح روشنایی ۵۰۰ نیتی، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی واید بود که نشان می‌داد از قابلیت‌های نسبتا متوسطی برخوردار است؛ تنها نقطه قوت آیپد ایر ۲۰۲۲ تراشه سیلیکونی M1 بود که قدرت پردازشی را در این دستگاه بسیار افزایش داد و کاربران می‌توانستند برای سنگین‌ترین کارهای گرافیکی برای پیش‌برد پروژه‌های کاری از آن بهره جویند.

تراشه M۳ با معماری ۳ نانومتری در آیپد پرو

گورمن می‌گوید غول کوپرتینویی نمی‌تواند آیپد ایر را که احتمالا از تراشه سیلیکونی M2 بهره خواهد برد وارد بازار کند و عرضه آن به سال بعد موکول می‌شود. همچنین شایعات تایید می‌کند آیپد پروهای ۲۰۲۴ از نمایشگر‌های اولد با فناوری جدید و تراشه سیلیکونی M3 قدرت خواهند گرفت.

تراشه‌های M3 برپایه معماری ۳ نانومتری ساخته می‌شوند که انحصار تنها متعلق به کمپانی تراشه‌سازی و محصولات نیمه‌رسانای «TSMC» است. این تراشه جدید از چهار مدار مجتمع با چگالی بالا بهره می‌برد و اجازه می‌دهد ۴۰ هسته پردازشی روی آن نصب شود؛ این فرآیند باعث بهره‌وری انرژی و سرعت پردازشی فوق‌العاده بالا می‌شود.

کارشناسان براین‌باورند کمپانی اپل از تراشه M3 و A17 بایونیک پرو برپایه معماری ۳ نانومتری رونمایی می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که محصولات یادشده در کنفرانس‌های مطبوعاتی معریفی می‌شود یا همگام با سری آیفون ۱۵ در شهریورماه به‌نمایش در‌می‌آیند.

اخبار مرتبط: معرفی مک بوک ایر ۱۵ اینچی اپل