گزارش جدید نشان می‌دهد اپل قصد دارد آیپد ایر نسل ۶ و آیپد پرو اولد را اسفند ماه و قبل از نسخه‌های پایه و مینی عرضه کند، البته آیپد ایر یک مدل جدید ۱۲.۹ اینچی هم خواهد داشت.

شرکت اپل هرساله انواع مختلف آیپد را با سخت‌افزار متفاوت و در ابعاد متنوع راهی بازار می‌کند. اسفند ۱۴۰۰ این شرکت از نسل پنجم آیپد ایر با تراشه M1 رونمایی و مهر ماه ۱۴۰۱ هم نسل ششم آیپد پرو را معرفی کرد. از آن موقع خبری از نسخه جدید نبود. پیش از این مشخص شده بود که غول کوپرتینویی می‌خواهد نیمه دوم ۲۰۲۴ نسل هفتم آیپد و آیپد مینی را معرفی کند و اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سری جدید آیپد ایر (نسل ۶) و آیپد پرو اولد قرار است زودتر از آن معرفی و راهی بازار شود.

براساس گزارش مارک گورمن، تحلیلگر اپل در خبرگزاری بلومبرگ، اپل می‌خواهد خط تولید آیپدهای خود را اصلاح کند تا نسخه‌های آیپد پرو و ایر قبل از نسخه‌های پایه و مینی عرضه شود. به‌همین دلیل سری جدید آیپد ایر و آیپد پرو اولد قرار است تا پایان سال معرفی شود. در ادامه به بررسی نسخه‌های جدید، تفاوت آنها با نسل قبلی و مدل های آنها می‌پردازیم.

 آیپد پرو اولد

آیپد ایر ۶ قرار است علاوه‌بر مدل قبلی ۱۰.۹ اینچی، در یک نسخه دیگر ۱۲.۹ اینچی هم عرضه شود. سری ایر به تراشه M2 مجهز می‌شود که سال گذشته معرفی شد و خبری از تراشه M3 نیست. بااین حال جای نگرانی وجود ندارد، زیرا آیپد پرو نسل قبلی با تراشه M2 عرضه شد و توانست بازی Resident Evil Village را با بالاترین کیفیت و بدون مشکل اجرا کند. همچنین احتمال آن وجود دارد که نسخه ۱۲.۹ اینچی به باتری بزرگ‌تری مجهز شود. سری آیپد ایر نسل ۶ به‌جز استفاده از تراشه قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تر در مدل ۱۲.۹ اینچی، تغییرات بیشتری نخواهد داشت.

در ادامه گزارش گورمن آمده است که اپل قصد طراحی نسخه جدید Magic Keyboard را ندارد و نسخه ۱۲.۹ اینچی باید از کیبورد نسخه کوچکتر استفاده کند. گورمن معتقد است کیبورد‌های قبلی نسخه‌های مختلف می‌توانند بدون تغییر اندازه در مدل جدید استفاده شوند. بااین حال، مجیک کیبورد آیپد پرو اولد قرار است با طراحی جدید عرضه شود تا هنگام استفاده در کنار تبلت، بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ باشد. پیش‌بینی می‌شود آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی قیمتی بالاتر از نسخه کوچکتر و بین ۷۰۰ و ۸۰۰ دلار راهی بازار شود.

آیپد پرو اولد هم قرار است ۲ تغییر اساسی نسبت به نسخه نسل قبل داشته باشد. پیش‌بینی می‌شوداول اینکه از پنل نمایشگر اولد به‌جای mini LED بهره ببرد که هم رنگ سیاه را بهتر نمایش می‌دهد هم از عمق رنگی بالاتری برخوردار است. یک تغییر مهم دیگر، استفاده از تراشه جدید M3 است که عملکرد بهتری نسبت به M2 دارد. البته قیمت این سری احتمالا تغییری نسبت به نسل قبلی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط: