اوایل صبح امروز، کمپانی اپل تبلت آیپد نسل ۱۰ با پشتیبانی از سیم‌کارت eSIM یا همان الکترونیکی بدون ‌هیچ‌گونه ارتقا سخت‌افزاری به‌صورت مطبوعاتی در کشور چین معرفی کرد.

طی روزهای اخیر، شایعات زیادی درباره رونمایی از آیپد مینی نسل ۷ و آیپد ایر نسل ۶ درکنار آیپد نسخه پایه نسل یازدهم شنیدیم و بی‌صبرانه منتظر بودیم غول کوپرتینو امروز آن‌ها را به‌صورت مطبوعاتی با مشخصات سخت‌افزاری نسبتا بهبودیافته برای کاربران معرفی کند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد برنامه‌های این کمپانی تغییر کرده و قصد عرضه محصولات دیگری را در دو ماهه منتهی به سال ۲۰۲۳ میلادی دارد. طبق اخبار شب گذشته، اپل در سکوت خبری از قلم مغناطیسی اپل پنسل نسل جدید با پشتیبانی از پورت USB-C رونمایی کرد.

همان‌طورکه گفتیم، کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری منتظر حداقل یک نسل جدید از آیپد‌های مینی نسل ۷، آیپد ایر نسل ۶ و نسخه پایه نسل یازدهم بودند؛ اما اپل با سورپرایزهای همیشگی آیپد نسل ۱۰ با پشتیبانی از eSIM را بدون هیچ‌گونه تغییری در بخش سخت‌افزاری و زبان طراحی معرفی کرد و احتمالا تنها برای بازار چین یا چند کشور شرق آسیا خواهد بود؛ این موضوع نشان می‌دهد اگر کاربران خارج از چین بخواهند به این تبلت ۱۰.۹ اینچی نسل دهم دسترسی پیدا کنند کار فوق‌العاده سختی خواهند داشت.

آیپد-نسل-۱۰-با-پشتیبانی-از-سیم‌کارت-eSIM

در‌حال‌حاضر، اطلاعات نشان می‌دهد تنها اپراتوری که از فناوری eSIM در چین پشتیبانی می‌کند کمپانی Unicorn است که بدین معناست این محصول قطعا فروش پایین خواهد داشت، مگراینکه تعداد اپراتورهای eSIM اضافه شود تا سطح پشتیبانی افزایش یافته و کاربران ترغیب به خرید آیپد نسل ۱۰ جدید شوند. بنابر بیانیه‌ رسمی اپل، این محصول در تاریخ ۱۹ اکتبر مصادف‌با ۲۷ مهرماه برای پیش‌فروش دردسترس کاربران قرار می‌گیرد و از ۲۵ اکتبر وارد بازار می‌شود و کاربران می‌توانند به‌صورت اینترنتی یا حضوری در اپل استورها اقدام به خرید این آیپد مقرون‌به‌صرفه کنند.

براساس گزارش‌ خبرگزاری‌ها، کاربرانی که آیپد نسل ۱۰ با سیم‌کارت eSIM را خریداری می‌کند برای استفاده از در کشور چین نیاز به پشتیبانی Wi-Fi و Cellular دارند. کمپانی اپل، در صفحه پشتیبانی با اشتراک اطلاعات جدیدی نحوه استفاده سیم‌کارت eSIM را در کشور چین به کاربران آموزش داد؛ بنابراین اگر شما نیز توانستید به این دستگاه دست پیدا کنید؛ باید بگوییم قادر هستید از آن مانند گوشی‌های آیفون نسخه ایالات متحده آمریکا بدون نیاز به سیم‌کارت فیزیکی استفاده کنید.

به‌نظر می‌رسد اپل روی گسترش فناوری eSIM کار می‌کند و احتمالا بازار بزرگ چین می‌تواند یکی از بهترین مناطق برای آزمایش باشد تا بازخورد و علاقه مردم به استفاده از آن را بسجند. طی سال‌های گذشته، غول کوپرتینو سرما‌یه‌گذاری‌های هنگفتی را در عرصه eSIM انجام داده و می‌خواهد استانداردهای جدیدی برای اپراتورها تعریف کند و فرآیند حرکت به‌سوی سیم‌کارت‌های الکترونیکی را سریع کند. بااین‌حال، باید دید کاربران در کشور چین چگونه به این فناوری پاسخ می‌دهند؛ ازسوی‌دیگر، ما هنوز باید منتظر معرفی آیپد مینی نسل ۷، آیپد ایر نسل ۶ و آیپد پایه نسل یازدهم طی روزها یا هفته‌های آینده باشیم.

اخبار مرتبط: