بر طبق اعلام رسمی شرکت Capcom، امروز مشخص شد که برای تجربه بازی‌های Resident Evil روی iOS نیاز به اتصال دائم اینترنت دارید.

شرکت اپل با معرفی آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس، انقلابی در صنعت گیمینگ و تکنولوژی به پا کرد. این دو دستگاه به لطف سخت‌افزار خود، می‌توانستند یکی از سنگین‌ترین بازی‌ها را که ماه‌ها وقت برای بهینه‌سازی بر روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی صرفشان شده بود، به راحتی اجرا کنند! در همان روز عرضه، شرکت Capcom عنوان کرد که بازی‌های Resident Evil 4 Remake، Resident Evil 7 و Resident Evil Village بر روی سیستم عامل iOS پورت شده و از این پس بر روی این دو مدل آیفون، قابل اجرا خواهد بود. این خبر بسیار خوشحال کننده بود زیرا کاربران می‌توانستند از یکی از بهترین سری بازی‌های تاریخ تنها در گوشی هوشمند خود و در هر زمان و مکانی، لذت ببرند.

متاسفانه امروز با اعلام خبری، شرکت Capcom عنوان کرد که تجربه بازی‌های Resident Evil بر روی iOS محدود شده و برای اجرای آنان، به صورت دائمی نیاز به اتصال به اینترنت دارید. این خبر چندان به سود کاربران نیست زیرا امکان اجرای بازی‌ها در هر مکانی را از کاربر می‌گیرد و همین خود دردسرهایی بزرگ به دنبال خواهد داشت. به طور قطع چنین تصمیمی، بر روی فروش این عناوین نیز تاثیر می‌گذارد.

تجربه بازی‌های Resident Evil روی iOS

در ساب‌ردیت iOSGaming کاربری به نام Hall_Such اسکرین‌شاتی به اشتراک گذاشته که در آن، به وضوح عنوان شده به دلیل تغییراتی در پروسه اجرای بازی، اتصال به اینترنت برای تجربه آن، ضروری است. متاسفانه تا به این لحظه شرکت ژاپنی Capcom هیچ توضیحی درباره این تصمیم خود نداده است. این مسئله تجربه بازی‌ها بر روی iOS را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا در کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی، چنین محدودیتی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید با وجود آفلاین بودن، هر لحظه که بخواهید این عناوین را تجربه کنید.

متاسفانه عرضه بازی Resident Evil 7 روی سیستم عامل iOS یک شکست تجاری بود و بسیاری از گزارشات، نشان دادند که فروش آن حتی به 30 هزار دلار نیز نرسیده است! متاسفانه این اثر یکی از بهترین عناوین ساخته شده توسط Capcom بوده و همچنین یکی از برترین نسخه‌های این مجموعه دوست‌داشتنی است که به شکلی عالی، برای گوشی‌های آیفون بهینه شده است. واضح است که از این به بعد، برای تجربه بازی‌های Resident Evil بر روی iOS نیاز به اتصال اینترنت دارید و این به طور قطع باعث می‌شود بسیاری از کاربران درخواست ریفاند و پس گرفتن وجهی که برای این بازی‌ها پرداخت کرده‌اند را داشته باشند.

این مشکل متاسفانه گریبان کاربران آیپد را نیز خواهد گرفت و به نظر می‌رسد در سفرهای طولانی خود یا اوقات فراغتی که از اینترنت دور هستید، باید به دنبال سرگرمی دیگری باشید. انتظار داریم Capcom توضیحی منطقی برای این تصمیم خود ارائه دهد و در بهترین حالت، ضرورت اتصال به اینترنت برای اجرای این عناوین را حذف کند زیرا همانطور که می‌دانید، سخت‌افزار قدرتمند آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به راحتی توان اجرای این عناوین ارزشمند را با کیفیتی قابل قبول دارد و چنین حرکتی تنها به ضرر کاربران و علاقمندان خواهد بود.