با معرفی iOS 18، قابلیتی تحت‌عنوان Tap to Provision به سیستم Apple Pay اضافه شد که می‌تواند کار با این برنامه را برای کاربران بسیار راحت کند.

با قابلیت Tap to Provision، کاربران می‌توانند بسیار سریع‌تر و راحت‌تر از پیش، اقدام به اضافه کردن کردیت و دبیت کارت‌های خود به Apple Pay کنند. کسانی که در بتای iOS 18 شرکت کرده‌اند، در حال حاضر می‌توانند از این قابلیت خوب و کاربردی استفاده کنند. این قابلیت در مراسم WWDC 2024 به صورت جزئی معرفی شد و از طریق آن، می‌توانید با زدن کارت خود به پشت آیفونتان، آن را وارد والت‌های خود در اپل پی کنید. با این قابلیت، دیگر نیازی به وارد کردن جزئیات کارت به صورت دستی یا عکس گرفتن از آن نیست و این پروسه بسیار سریع‌تر از پیش شده است.

در دومین بتای iOS 18 قابلیت جدید Apple Pay در دسترس بسیاری از کاربران قرار گرفته و حال با استفاده از آن، به راحتی می‌توانند کارت‌های مختلف خود را به کیف پول خود در اپل پی اضافه کنند. جالب است بدانید که این ویژگی تبدیل به حالت پیش فرض اضافه کردن کارت در اپل پی شده است. با کلیک روی گزینه اضافه کردن کارت، آیفون از شما می‌خواهد که گوشی‌تان را به کارتتان نزدیک کنید و در نهایت از این طریق، اطلاعات و ارقام کارت وارد سیستم اپل پی می‌شود. قابل ذکر است که برای تاییدیه نهایی کارت در کیف پول Apple Pay، باید کارتتان را بانک نیز تایید نماید.

اپل پی

این قابلیت جدید Apple Pay در حال حاضر برای تمامی کارت‎‌های بانکی در دسترس نیست و برخی کاربران موفق به اضافه کردن کارتشان با این روش نشده‌اند. ظاهرا برای آنان پیامی مبنی بر این که شبکه بانکی این کارت از اضافه شدن به روش Tap to Provision پشتیبانی نمی‌کند، نمایش داده شده است و این افراد مجبور شدند به صورت دستی مشخصات را وارد کنند. در نهایت، خود اپل در وبسایتش نیز اعلام کرده که این قابلیت برای همه کشورها در دسترس نخواهد بود اما مشخص نیست دقیقاً کدام کشورها این قابلیت را دریافت نخواهند کرد.

در حال حاضر، سیستم عامل iOS 18 تنها به صورت بتا در دسترس کسانی است که علاقمند به شرکت در این مرحله و تست این مرحله از این سیستم عامل هستند. در ماه بعد، بتایی به صورت عمومی نیز برگزار خواهند شد که همه می‌توانند در آن ثبت نام کنند و به تجربه کار با آن مشغول شوند. در نهایت، در پاییز امسال نیز این سیستم عامل به صورت رسمی بر روی دستگاه‌های از پیش اعلام شده، منتشر خواهد شد.