یک منبع آگاه خبری می‌گوید سیستم‌عامل iOS 18 قابلیت ضبط و نوشتن مکالمه‌ حین برقراری تماس تلفنی را خواهد داشت، اما این ویژگی به‌صورت ناشناس نیست و پیام هشدار برای مخاطبان ارسال می‌شود.

شب‌گذشته، کمپانی اپل با برگزاری رویداد WWDC 2024 از سیستم‌عامل iOS 18 به‌همراه مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence رونمایی کرد که به‌دلیل پشتیبانی از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد نرم‌افزاری مورد توجه کاربران و کارشناسان قرار گرفت. به‌عنوان‌مثال، یکی از ویژگی‌های iOS 18 ضبط مکالمه تلفنی است، اما این‌موضوع برای حفظ حریم شخصی مخاطبان به‌صورت ناشناس انجام نمی‌شود و مخاطب شما ازسوی iOS 18 هشداری را دریافت می‌کند که نشان‌دهنده ضبط مکالمه تلفنی است؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

براساس تصاویر اشتراک‌گذاشته‌شده، می‌توان گفت سیستم‌عامل iOS 18 از یک گزینه جدید برای ضبط مکالمه تلفنی برخوردار است که موج صوتی را به‌همراه مدت‌زمان آن به‌کاربران نشان می‌دهد. سپس، به‌کمک مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence تماس به‌صورت کامل در برنامه Notes خلاصه می‌شود؛ همچنین، کاربران قابلیت ضبط و رونویسی تماس را ازطریق اپلیکیش Notes خواهند داشت، اما اپل پیشنهاد کرد خلاصه آن به‌کمک مولد دریافت کنید تا برای خواندن آن راحت‌تر باشید.

سیستم‌عامل iOS 18

در نکات پاورقی پیش‌نمایش سیستم‌عامل iOS 18 ذکر شد رونویسی صوتی از مکالمه تلفنی تنها به‌زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی، چینی ماندارین، کانتونی و پرتغالی در دسترس خواهد بود؛ البته در آپدیت‌های بعدی زبان‌های بیشتری به ویژگی iOS 18 اضافه می‌شود تا کاربران بیشتری در جهام ازآن بهره‌مند شوند! همچنین، باید گفت قابلیت ضبط مکالمات برای خبرنگاران و نویسندگان بسیار مناسب خواهد بود، چراکه به‌شکل قابل‌توجهی کارایی و سرعت آن‌ها‌ را در پوشش خبری و گزارش افزایش می‌دهد.

مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence با تراشه A17 Pro و A18 Pro قابلیت سازگاری برای پردازش محلی دارد؛ ازاین‌سو، سری آیفون 15 پرو و سری آیفون 16 به‌دلیل برخورداری از موتور عصبی هوش مصنوعی مقادیر زیادی از پارامترهای LLM و NLP را پشتیبانی کند که عاملی بسیار موثر برای تجزیه‌وتحلیل و تولید تصاویر یا ویدئو‌ها خواهد بود. ازطرف‌دیگر، دستگاه‌های آیپد و مکی که از تراشه سیلیکونی M1 برخوردار هستند به‌راحتی با مولد Apple Intelligence سازگاری خواهند داشت.

اخبار مرتبط: