پس‌از مدت‌ها انتظار، نسخه پایدار و رسمی سیستم‌عامل iOS 18 برای گوشی‌های آیفون سازگار با این به‌روزرسانی عرضه شد.

اپل سرانجام نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 18 را برای آیفون با ویژگی‌ها و تغییرات عمده برای عموم منتشر کرد. ازاین‌سو، می‌توانید هم‌اکنون آپدیت را دانلود و نصب کرده تا از قابلیت‌‌های جذاب آن در حوزه هوش مصنوعی و شخصی‌سازی بهبودیافته بهره‌مند شوید.

نسخه پایدار iOS 18

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، اپل برای اولین‌بار iOS 18 را در رویداد WWDC 2024 در ماه ژوئن معرفی کرد. درحالی‌که ماه‌ها از آن زمان می‌گذرد، کاربران همواره هیجان زیادی برای آزمایش قابلیت‌های جدید آن‌را داشتند؛ البته بیشتر این هیجان به گزینه‌های شخصی‌سازی در این به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ویژگی‌های جدید Apple Intelligence مربوط می‌شود. اگر آیفون شما از iOS 18 پشتیبانی کند؛ هم‌اکنون می‌توانید ازطریف تنظیمات فایل را دانلود و نصب کنید.

به‌عبارتی‌دقیق‌تر، برای دانلود سیستم‌عامل iOS 18 و iPadOS 18 در آیفون یا آیپد ، تنها کاری که باید انجام دهید آن‌است‌که به بخش Setting > General > Software Update بروید و سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را برای نصب نسخه دنبال کنید. آخرین به‌روزرسانی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید ارائه می‌شود و تاکنون بزرگ‌ترین به‌روزرسانی است که این شرکت برای آیفون منتشر کرده است. همچنین، مکانیسم نصب به‌روزرسانی در آیفون و آیپد یکسان است، بنابراین نگران نباشید.

قابلیت‌های iOS 18

اگر به‌روزرسانی در بخش تنظیمات ظاهر نمی‌شود، احتمالا به‌دلیل شلوغی سرورها است؛ بنابراین، پس‌از چند ساعت می‌توانید دوباره برای نصب iOS 18 روی آیفون‌تان تلاش کنید. ازآنجایی‌که با اولین به‌روزرسانی iOS روبه‌رو هستیم؛ چندین ویژگی منحصر‌به‌فرد و جدید عرضه شد که می‌توانید آن‌ها را تست کنید؛ همچنین، اپل روی بخش‌های امنیتی کارکرده و سطح ایمنی دستگاه‌های پرچمدار کوپرتینویی‌ها افزایش یافته‌است.

سیستم‌عامل iOS 18 ابزارهای شخصی‌سازی جدیدی را برای صفحه اصلی به ارمغان می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد رنگ‌ها و چیدمان آیکون‌ها را تغییر دهند. علاوه‌براین، غول کوپرتینو مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Apple Intgelligence را به این ترکیب اضافه کرده که می‌توانید آن‌ها را نیز بررسی کنید.