براساس اعلام رسمی،شرکت اپل نسخه دوم بتا سیستم‌عامل iOS 18 و iPadOS 18 را برای توسعه‌دهندگان در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر کرد.

اپل پس از معرفی آپدیت بزرگ iOS 18 در تاریخ 21 خردادماه، کمی بعد از آن اولین نسخه‌ بتای مخصوص توسعه‌دهندگان را منتشر کرد. برخلاف روال همیشگی که در آن به‌روزرسانی‌های بتای جدید به‌صورت هفتگی ارائه می‌شدند، این بار چرخه‌ به‌روزرسانی کمی طولانی‌تر شده است. دلیل این موضوع، تازگی و پیچیدگیِ سیستم‌عامل جدید است؛ چون iOS 18 قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و اپل می‌خواهد زمان بیشتری را صرف رفع باگ‌ها و بهبود پایداری آن کند. به‌همین خاطر، به‌روزرسانی‌های بتای این نسخه با فاصله‌ تقریباً دو هفته از هم منتشر می‌شوند.

نسخه بتا دوم iOS 18 و iPadOS 18 بر روی دوقابلیت کلیدی تمرکز دارد. هدف اصلی از انتشار نسخه‌های بتا، آشنایی توسعه‌دهندگان با ویژگی‌های جدیدترین نسخه‌های سیستم‌عامل است. خوشبختانه، شرکت اپل پیشاپیش اشاراتی به‌قابلیت‌های جذاب نسخه‌ بتای دوم iOS 18 کرده است. اما پیش از پرداختن به جزئیات این نسخه، لازم‌به‌ذکراست که برای دریافت به‌روزرسانی از طریق وای‌فای، باید حتماً حساب کاربری اپل شما به اکانت توسعه‌دهنده‌تان متصل باشد. برای نصب این نسخه می‌توانید راهنمای اختصاصی ما را دنبال کنید که برای هر دو دستگاه آیفون و آیپد کاربرد دارد.

قابلیت‌های جدید iOS 18 بتا 2

این‌نسخه بر روی ارائه‌ مجموعه‌ای از بهبودها و همچنین پیاده‌سازی دوقابلیت کلیدی تحت عنوان «آینه‌سازی آیفون» (iPhone Mirroring) و «اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش» (SharePlay Screen Sharing) تمرکز دارد. قابلیت «آینه‌سازی آیفون» به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت بی‌سیم، محتوای صفحه‌نمایش آیفون خود را بر روی رایانه‌های مک (Mac) منتقل کرده و از طریق رایانه مذکور، به‌طور کامل بر روی آیفون خود کنترل و با آن تعامل داشته باشند. این‌قابلیت نوآورانه، زمینه‌ساز تجربه‌ای یکپارچه و کارآمدتر برای کاربران اکوسیستم اپل خواهد شد.

قابلیت «اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش» با رویکردی نوآورانه، امکان دسترسی مشترک کاربران به محتوای صفحه‌نمایش یکدیگر را فراهم می‌سازد. این امر، زمینه‌ساز همکاری مؤثر، ارائه‌ راهنمایی و پشتیبانی برروی دستگاه‌های آیفون سایر کاربران و انجام امور مشترک به‌شکلی یکپارچه خواهد شد. انتشار این نسخه، نویدبخش قابلیت‌های جدید دیگری در به‌روزرسانی نهایی iOS 18 و iPadOS 18 است. برای اطلاع از جزئیات تکمیلی این‌قابلیت‌ها، توصیه می‌شود منابع خبری و مقالات مرتبط را دنبال کنید.