شرکت اپل تایید کرد که فردا دوشنبه، دومین بتا iOS 18 را به صورت عمومی عرضه خواهد کرد. علاوه بر آن، در جدیدترین بتای سیستم عامل اپل، دو ویژگی جدید و جذاب نیز برای کاربران لحاظ شده است.

دو ویژگی مذکور iPhone Mirroring و اشتراک گذاری صفحه SharePlay هستند. همانطور که می‌دانید، تعداد زیادی از ویژگی‌هایی که برای iOS 18 در مراسم WWDC 2024 معرفی شدند در نسخه‌های بتا لحاظ نشده و برخی از آنان سال بعد در دسترس قرار می‌گیرند. برخی دیگر نیز فعلاً زمان زیادی تا تکمیل شدن‌شان باقی مانده و در آینده‌ای دور در دسترس قرار خواهند گرفت.

چندی پیش شرکت اپل عنوان کرد که هوش مصنوعی خود، یعنی Apple Intelligence را به دلیل قوانین محدود کننده‌ای که لحاظ شده، نمی‌تواند امسال در اروپا عرضه کند و کاربران اروپایی از آن بی‌نصیب خواهند شد. فرد سینز، سخنگوی اپل علاوه بر آن، عنوان کرد که فردا دومین بتا iOS 18 عرضه شده دو قابلیت ذکر شده را به کاربران اهدا کرد تا هم تست کنند و هم استفاده مفیدی نیز از آن داشته باشند.

 بتا iOS 18

قابلیت iPhone Mirroring به دارندگان مک‌بوک‌های اپل اجازه می‌دهد که صفحه آیفونشان را در مک‌هایشان داشته باشند. از این طریق، می‌توانید با دستگاه مک خود، با آیفون‌تان نیز تعامل داشته باشید و حتی نوتیفیکیشن‌های آیفون را بر روی مک نیز دریافت کنید. علاوه بر آن، هر آیتم و فایلی را که بخواهید، به راحتی و در کسری از ثانیه می‌توانید بین این دو دستگاه جابجا کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های دومین بتا iOS 18 که اعلام شد، SharePlay بود. شرکت اپل در مورد این قابلیت گفت که می‌توانید بر روی صفحه نمایش فرد دیگری نقاشی بکشید و یا به هر شکلی که می‌خواهید با آن تعامل کنید و کنترل صفحه مربوطه را به دست بگیرید. در کنار این دو قابلیت، بتای iOS 18 قطعاً به رفع برخی از باگ‌ها، بهبود قابلیت‌های موجود و تغییراتی دیگر نیز خواهد پرداخت تا تجربه‌ای بهتر به کاربران ارائه کند.

دومین بتا iOS 18 در روز دوشنبه برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود در همان روز، بتای دوم سیستم عامل‌های iPadOS 18، macOS Sequoia، tvOS 18، visionOS 2 و watchOS 11 نیز عرضه شوند. شرکت اپل یک بتای عمومی را نیز در ماه جولای برنامه ریزی کرده اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست. علاوه بر آن، برخی قابلیت‌های Apple Intelligence نیز از تابستان جاری مراحل تست‌شان آغاز می‌شود.