سیستم عامل iOS 18 این روزها تبدیل به بحثی داغ در دنیای تکنولوژی شده است زیرا وعده تغییرات بصری عمده و ادغام گسترده با هوش مصنوعی را به کاربران می‌دهد. حال جزئیاتی از شخصی سازی در iOS 18 نیز منتشر شده که نوید امکاناتی هیجان‌انگیز را می‌دهد!

ویژگی‌های جدید سیستم عامل اپل قطعاً خبر خوبی برای کاربران است زیرا برای مدتی این شرکت در زمینه شخصی‌سازی از رقبا عقب مانده بود. با این حال، گفته می‌شود که iOS 18 بزرگ‌ترین آپدیت اپل بوده و تغییرات آن حتی به هوم اسکرین نیز می‎رسد که متاسفانه از زمان تولید اولین آیفون‌ها به همین شکل باقی مانده و تغییر قابل ملاحظه‌ای در آن صورت نگرفته است. در گزارشی جدید، گفته می‌شود که کاربران در این آپدیت جدید، می‌توانند حتی رنگ آیکون اپلیکشن‌ها را نیز به انتخاب خود عوض کنند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در iOS 18 در زمینه بصری، توانایی کاربران برای قرار دادن آیکون اپلیکشن در هر نقطه دلخواه در هوم اسکرین خواهد بود! در طی سال‌های اخیر، کاربران فقط می‌توانستند نحوه قرارگیری اپلیکشن‌ها را تغییر دهند و امکان ایجاد فضای خالی در صفحه اصلی وجود نداشت. علاوه بر این امکان، شخصی سازی در iOS 18 به قدری پیشرفت کرده که کاربران می‌توانند حتی رنگ اپلیکشن‌ها در هوم اسکرین را نیز به دلخواه خود تغییر دهند. تغییرات و امکانات جدید سیستم عامل اپل، ما را به یاد اندروید دوست‌داشتنی انداخته و واضح است که از گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل الهام گرفته است.

سیستم عامل iOS 18

در گوشی‌های پیکسل و در آخرین آپدیت اندروید، کاربران می‌توانند رنگ اپلیکشن‌های هوم اسکرین خود را به دلخواه تغییر دهند تا با جزئیات و رنگ والپیپرهایشان ست شود. علاوه بر آن، گوگل به کاربر نیز رنگ‌هایی به خصوص پیشنهاد می‌دهد تا بیشتر و بهتر با والپیپر مچ شود! واضح است که شرکت اپل نیز در سیستم عامل iOS 18 قصد دارد از همین قابلیت تقلید کند و در این راستا به کاربران اجازه تغییر رنگ آیکون اپلکیشن‌ها در صفحه اصلی را بدهد.

پس از سال‌ها کوتاهی در این زمینه، به نظر می‌رسد شرکت اپل تسلیم شده و قصد دارد سطح جدیدی از شخصی سازی را به گوشی‌های آیفون بیاورد تا در این زمینه از رقبای خود عقب نماند. قابل ذکر است که در حال حاضر نیز از طریق نصب اپلیکشن‌های مربوط به شخصی سازی، کاربران می‌توانند رنگ آیکون‌ها را تغییر دهند اما اجرای این قابلیت در خود سیستم عامل و بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای، خبری هیجان‌انگیز است و راحتی بیشتر را به دنبال دارد. هنوز نمی‌دانیم که جزئیات کامل این آپشن به چه شکل خواهد بود اما به طور قطع اپل آن را در کنار توانایی تغییر مکان آیکون‌ها به شکلی هوشمندانه ارائه خواهد داد.

شرکت اپل در iOS 18 تغییراتی در برنامه‌های از پیش نصب شده‌اش نیز اعمال کرده و بسیاری از آنان را با هوش مصنوعی ادغام کرده است. مشخص نیست که شخصی سازی در iOS 18 نیز به نوعی با هوش مصنوعی ترکیب خواهد شد یا خیر. بر طبق شایعات اخیر، ویژگی‌های مبتنی بر AI در سیستم عامل جدید اپل برچسب «بتا» یا «پیش نمایش» خواهند خورد که نشان می‌دهد این شرکت مسئله استفاده از هوش مصنوعی را بسیار جدی گرفته است!

اخبار مرتبط: