اپل با رونمایی از نسخه بتای دوم iOS 18.1، بار دیگر نشان داد که در نوآوری پیشرو است. این نسخه با تمرکز بر هوش مصنوعی، امکانات جدید و جذابی را برای کاربران آیفون به ارمغان آورده است.

اپل اینتلیجنس درحال‌حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، زیرا اپل در تلاش است با همکاری توسعه‌دهندگان، ایرادات مدل‌های هوش مصنوعی‌اش را برطرف کند. این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، اپل اینتلیجنس را با قابلیت‌های پیشرفته معرفی کرد تا بتواند با رقبا همچون ChatGPT شرکت OpenAI و Gemini AI شرکت گوگل رقابت کند. اکنون، شرکت اپل نسخه بتای دوم به‌روزرسانی iOS 18.1 مجهز به اپل اینتلیجنس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است.

اپل نسخه آزمایشی بتای دوم سیستم عامل‌های iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS 15.1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرده است. توسعه دهندگان می‌توانند نسخه آزمایشی iOS 18.1 و iPadOS 18.1 را به‌راحتی از طریق تنظیمات آیفون یا آیپد خود دانلود و نصب کنند. اگر با روش نصب نسخه آزمایشی آشنا نیستید، می‌توانید راهنمای کامل ما را دنبال کنید. اما توجه داشته باشید که برای دریافت این نسخه آزمایشی، اپل آیدی شما باید به حساب توسعه دهندگی متصل باشد. در غیر این صورت، این بروزرسانی از طریق OTA روی آیفون شما در دسترس نخواهد بود.

 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی اپل

درحال‌حاضر، فقط آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قابلیت استفاده از هوش مصنوعی اپل را دارند و دستگاه‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند از این ویژگی بهره‌مند شوند. اپل تصمیم گرفته است که ویژگی‌های پیشرفته را فقط برای مدل‌های پرچمدارش ارائه دهد، درحالی‌که مدل‌های دیگر به ویژگی‌های پایه مجهز می‌شوند که البته باز هم بسیار مفید هستند.

نسخه آزمایشی بتای دوم سیستم عامل iOS 18.1 شامل ابزارهای نوشتاری جدیدی برای ویرایش، تصحیح گرامر و بازنویسی متن است. همچنین، قابلیت خلاصه‌سازی متن به این نسخه اضافه شده که در مرورگر سافاری هم در دسترس است. علاوه‌براین، دستیار صوتی سیری با بهبود درک متن و پشتیبانی از ChatGPT ارتقاء یافته است و کاربران می‌توانند کارهای پیچیده‌تری را از طریق آن انجام دهند. در این نسخه آزمایشی، تغییرات و بهبودهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید بررسی کنید.

علاوه‌براین، اپل نسخه آزمایشی دوم سیستم عامل macOS 15.1 سکوایا را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده است که شامل قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیز می‌شود. این به‌روزرسانی برای تمام کامپیوترهای مک با تراشه‌های اختصاصی اپل، از جمله تراشه‌های قدیمی‌تر M1 در دسترس است. این موضوع سوال ایجاد می‌کند که چرا اپل مدل‌های قدیمی‌تر آیفون را شامل این به‌روزرسانی نکرد.

لازم به ذکر است که ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل کمی دیرتر، احتمالا در مهرماه 1403، در دسترس خواهند بود زیرا شرکت درحال تکمیل این پلتفرم برای عموم مردم است. ما شما را از آخرین اخبار مطلع خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.