در آخرین به‌روزرسانی iOS 17 قابلیت حذف خودکار پیامک احراز هویت به این پلتفرم اضافه شده است که روش فعال‌سازی بسیار آسانی دارد.

یک به‌روزرسانی نسبتا کوچک برای iOS 17 منتشر شده، اما یک قابلیت بسیار کلیدی و پرکاربرد به آیفون اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، به‌صورت خودکار پیام‌های 2FA را پس از استفاده پاک می‌کنند. پیام‌های 2FA یا پیام‌های تایید هویت شامل رمز موقت بانکی و پیامک‌های تایید هویت برای ورود به‌حساب می‌شود. در ادامه به نحوه فعال کردن این قابلیت می‌پردازیم.

verification-codes-with-iOS-17

اگرچه در iOS 17 قابلیت‌های جذاب دیگری مانند نمایشگر هوشمند در حالت استندبای، استیکر در مسیج، پوستر مخاطبان و چندین قابلیت دیگر عرضه شده‌اند، شاید هیچ‌کدام از آنها به اندازه قابلیت حذف خودکار پیامک تایید هویت کاربردی نباشد. قطعا باتوجه به امنیت پایین‌تر سیستم SMS اگر امکان استفاده از روش‌های دیگر برای ایمن‌سازی اکانت وجود داشته باشد بهتر است از آن استفاده شود. اما درمواقعی که امکان آن وجود ندارد، سیستم حذف پیامک احراز هویت بسیار مفید است.

روش فعال‌سازی قابلیت حذف خودکار پیامک احراز هویت در iOS 17

روش فعال‌سازی این قابلیت بسیار آسان است. پس از دریافت پیامک احراز هویت، پیامی روی صفحه آیفون ظاهر می‌شود به کاربر گزینه «حذف خودکار پیامک‌های احراز هویت» را ارائه می‌دهد. با انتخاب این گزینه قابلیت iOS 17 فعال می‌شود. در‌صورتی‌که می‌خواهید بدون دریافت پیامک این قابلیت را فعال کنید کافی است از تنظیمات > پسورد > گزینه‌های پسورد > پاک کردن خودکار اقدام کنید. (Settings > Passwords > Password Options > Clean Up Automatically) همچنین برای مشاهده پیامک‌های حذف شده می‌توان در اپلیکیشن iMessage > نمایش پیامک‌های حذف شده اخیر روی گزینه ویرایش در گوشه بالا کلیک کنید. (Messages app > Show Recently Deleted > Edit)

اخبار مرتبط: