اپل در تاریخ نهم مرداد 1403 به‌روزرسانی‌های iOS 17.6 و iPadOS 17.6 را برای کاربران آیفون و آیپد عرضه کرد؛ این نسخه‌ها با هدف رفع مشکلات امنیتی و بهبود پایداری سیستم‌عامل دردسترس کاربران قرار گرفتند.

باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده، به‌روزرسانی iOS 17.6 ویژگی‌های برجسته‌ای ندارد، اما چندین بهبود امنیتی را درزمینه رفع آسیب‌پذیری‌ها و پایداری کلی سیستم‌عامل ارائه می‌دهند. اپل می‌گوید آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.6 و iPadOS 17.6 به‌صورت کامل مشکلات جزئی گزارش‌شده ازسوی کاربران را حل می‌کند.

 iPadOS 17.6

علاوه‌براین هنگام عرضه iOS 17.6، قابلیت Catch Up دردسترس قرار گرفت که به‌صورت ویژه برای طرفداران ورزش در برنامه TV طراحی شده است؛ با استفاده ازاین ویژگی، کاربران می‌توانند به راحتی به تماشای کلیپ‌ها و بازی‌های المپیک پرداخته و از رویدادهای مهم آن مطلع شوند. این ویژگی از طریق منوی «Key Plays» هنگام انتخاب مسابقه یا هرزمان دیگری ازطریق کنترل‌های پخش کننده ویدئو قابل دسترسی است.

کاربران می‌توانند برای به‌روزرسانی دستگاه‌ها به iOS 17.6 یا iPadOS 17.6 به بخش Settings رفته، سپس گزینه General و Software Update را انتخاب کنند. درصورت مشاهده گزینه Download and Install روی آن کلیک کرده تا آپدیت روی دستگاه نصب شود.

با‌توجه‌به اهمیت رفع مشکلات امنیتی توصیه می‌شود همه کاربران دستگاه‌هایشان را به نسخه‌های جدید به‌روزرسانی کنند. همچنین، اپل به طور مداوم در حال کار بر روی بهبود سیستم‌عامل‌های خود است و انتظار می‌رود که به‌روزرسانی‌های بعدی شامل ویژگی‌های جدید و بهبودهای بیشتری باشند.