شرکت اپل در حال کار بر روی سیستم عامل iOS 17.6.1 است که قبل از عرضه بروزرسانی بسیار موردانتظار iOS 18 و iOS 18.1 در دسترس کاربران آیفون قرار دهد.

در حال حاضر، تمرکز اصلی اپل و طرفداران بر روی آپدیت‌های iOS 18 و iOS 18.1 است اما هنوز تعداد زیادی از کاربران از سیستم عامل iOS 17 استفاده می‌کنند. برای این دست از دارندگان آیفون، اپل iOS 17.6.1 را آماده کرده و به زودی عرضه خواهد کرد. این اطلاعات توسط کاربری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که سابقه خوبی در راستای لو دادن اطلاعات مربوط به اپل، خصوصاً به‌روزرسانی‌های iOS دارد. وی عنوان کرد که شماره بیلد سیستم عامل iOS 17.6.1 برابر با 21G93 است.

لازم به‌ذکر است که احتمال لغو شدن این آپدیت به‌صورت کامل نیز وجود دارد. ماه گذشته انتظار می‌رفت که آپدیت iOS 17.5.2 برای دارندگان آیفون عرضه شود اما در نهایت اپل این به‌روزرسانی را به‌طرز غیرمنتظره‌ای کنسل کرد. در نهایت، چند هفته پس از کنسل شدن آن، آپدیت iOS 17.6 منتشر شد. این آپدیت نیز عمدتاً باگ‌های مختلف را رفع کرده و برخی بهبودهای امنیتی را اعمال کرد. علاوه‌بر آن، ویژگی جدیدی به نام Catch Up به اپلیکیشن TV اضافه شد که کلیپ‌هایی مختلف برای کاربر تولید می‌کرد.

ios17

مشخص نیست تغییرات کامل سیستم عامل iOS 17.6.1 به چه شکل خواهد بود اما توصیه می‌کنیم چندان هیجان‌زده نشوید زیرا این آپدیت نیز به‌طور قطع تمرکزش بر روی رفع باگ‌ها و بهبود جزئیات مختلف سیستم عامل خواهد بود و ویژگی‌هایی مفید اضافه خواهد کرد. برای اضافه شدن ویژگی‌هایی کاربردی، توصیه می‌کنیم چشم به راه آپدیت iOS 18 باشید.

جدیدترین سیستم عامل اپل یعنی iOS 18 قرار است در ماه سپتامبر برای دستگاه‌های آیفون عرضه شود و ویژگی‌های نو و هیجان‌انگیز به ارمغان بیاورد. به دنبال آن، در ماه اکتبر نیز بروزرسانی iOS 18.1 منتشر می‌شود که هوش مصنوعی Apple Intelligence و قابلیت‌های کاربردی آن را اضافه می‌کند. برخی کاربران نیز در حال حاضر در بتای iOS 18 شرکت کرده که به لطف آنان، ایرادات و باگ‌های این سیستم عامل بهتر از پیش مرتفع خواهند شد.