شایعات تایید می‌کنند نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17.2 درتاریخ ۱۲ دسامبر مصادف‌با بیست‌ویکم آذرماه منتشر می‌شود، مگر‌آنکه کمپانی اپل تصمیم بگیرد نسخه بتا دیگری را برای توسعه‌دهندگان دردسترس قرار دهد.

همان‌گونه‌که می‌دانید، طی یک ماه اخیر، کمپانی اپل نسخه‌های متعدد بتا iOS 17.2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد تا آن‌ها بتوانند روی باگ‌ها و مشکلات فنی گزارش شده ازسوی مردم کار کنند. بنابراین، انتظار می‌رود نسخه پایدار iOS 17.2 و iPadOS 17.2 برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد سازگار با این به‌روزرسانی نرم‌افزاری با رفع باگ و بهبود عملکرد همراه شود؛ همچنین، این سیستم‌عامل از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد که احتمالا برخی از آن‌ها با انتشار این نسخه دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17.2 برای عرضه آماده است، اما ازآنجایی‌که اپل معرفی و انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را روزهای سه‌شنبه انجام می‌دهد احتمالا این نسخه نیز فردا درتاریخ ۱۲ دسامبر برابر‌ با بیست‌ویکم آذرماه منتشر خواهد شد. با‌وجوداین، برخی منابع می‌گویند احتمال تاخیر یک هفته‌ای نیز وجود دارد، چراکه سازنده آمریکایی می‌خواهد نسخه‌ای بدون باگ را دراختیار کاربران قرار دهد تا مشکلات گذشته دوباره تکرار نشود.

سیستم‌عامل نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17.2 به‌زودی

به‌عبارت‌دقیق‌تر، سیستم‌عامل iOS 17.2 از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که در رویداد جهانی WWDC 2023 معرفی شدند، اما هنوز به‌طورکامل دراختیار کاربران قرار نگرفته است. به‌عنوان‌مثال، برنامه جدید Journal به‌همراه گزینه‌های بیشتر دکمه اکشن و پشتیبانی از ضبط ویدئو سه‌بعدی برای گوشی‌های آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، تایید کلید تماس در iMessage و چندین ابزار جدید به به‌روزرسانی نرم‌افزاری اضافه می‌شود تا تعامل کاربران بهبود یابد.

علاوه‌بر ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل iOS 17.2، انتظار می‌رود باگ‌های سیستمی مانند اتصال به Wi-Fi، افزایش دمای داخلی، خاموش شدن دستگاه ازجمله مواردی باشند که به‌صورت‌کامل در iOS 17.2 برطرف خواهد شد. بااین‌حال، تمام گفته‌های ما فرضیه‌ای بیش نیست که برپایه شنیده ازطرف افشاگران و تحلیلگران نوشته شده است؛ بنابراین، باید تا زمان انتشار نسخه پایدار iOS 17.2 صبور باشیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی برای انتشار این نسخه دارد.

اخبار مرتبط: