پس‌از گذشت دو هفته، اپل آپدیت نسخه جدید iOS 17.1.1 را به‌همراه watchOS 10.1.1 و macOS Sonoma 14.1.1 منتشر کرد تا بتواند به بهبود کلی سیستم‌عامل و رفع مشکلات نرم‌افزاری شناسایی شده کمک کند.

همان‌طورکه می‌دانید، سیستم‌عامل‌های جدید iOS 17 و watchOS 10 با چندین مشکل نرم‌افزاری بسیار پیچیده و شدید مواجه هستند که باعث ایجاد دردسر و کاهش عملکرد کلی گوشی‌های آیفون یا ساعت‌های هوشمند اپل واچ می‌شود. برهمین‌اساس، غول کوپرتینو تلاش می‌کند با ارائه آپدیت‌‌های نرم‌افزاری به‌صورت هفتگی یا ماهانه بخشی از آن‌ها را برطرف کند تا نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌هایشان به‌پایداری نسبی برسد. شب گذشته، فایل به‌روزرسانی iOS 17.1.1 و watchOS 10.1.1 به‌همراه macOS Sonoma 14.1.1 دردسترس قرار گرفت و کاربران هم‌اکنون می‌توانند برای دانلود و نصب آن اقدام کنند.

براساس اعلام رسمی اپل، نسخه آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.1.1 به‌رفع باگ‌های سیستمی مانند ویجت آب‌وهوا و شارژ با خودروی BMW می‌پردازد که باعث ایجاد شکایات بسیاری ازسوی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر X شده بود. همچنین، گزارش‌هایی درباره مشکلات اتصال به Wi-Fi شنیده می‌شد، اما مشخص نیست که با این به‌روزرسانی برطرف می‌شود یا آنکه کاربران باید منتظر انتشار iOS 17.2 بمانند. اکنون برای دانلود فایل iOS 17.1.1، می‌توانید از روش زیر اقدام کنید:

  1. وارد منو Setting شوید؛
  2. گزینه General را انتخاب کنید؛
  3. روی Software Update کلیک کنید؛
  4. طبق دستورالعمل‌ها عمل کرده تا آپدیت روی دستگاه شما نصب شود.
نسخه iOS 17.1.1 و watchOS 10.1.1

علاوه‌براین، امروز شاهد انتشار watchOS 10.1.1 برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ سازگار با این سیستم‌عامل بودیم که به‌صورت ویژه مشکل تخلیه باتری این گجت‌های پوشیدنی را برطرف می‌کند. برای دانلود و نصب ابتدا باید وارد برنامه Apple Watch در گوشی آیفون‌تان شوید؛ سپس روی گزینه General کلیک کرده و Software Update را انتخاب کنید تا روند به‌روزرسانی انجام شود. دراین‌ مرحله باید به‌یاد داشته باشید که دو دستگاه باید در نزدیکی هم قرار بگیرند و اپل واچ از حداقل ۵۰ درصد شارژ باتری برخوردار باشد.

ازسوی‌دیگر، غول ساکن کوپرتینو فرصت را غنیمت شمرد و آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 را برای تمام مک‌های سازگار منتشر کرد تا مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های شناسایی شده در اکوسیستم مک را برطرف کند. همچنین، یک به‌روزرسانی امنیتی برای این دستگاه دردسترس قرار گرفت تا حملات هکری به مک‌ها کمتر شود؛ برای دانلود فایل باید ازطریق تنظیمات سیستم وارد شوید و آن را روی سیستم‌تان نصب کنید.

اخبار مرتبط: