به دلیل حضور ایرادات فراوان در نرم‌افزار‌های فعلی اپل، ظاهرا این شرکت قصد دارد در ماه جاری آپدیت iOS 17.1.1 را برای آیفون‌های خود عرضه کند.

مدتی قبل مشخص شد که اپل در حال آماده سازی iOS 17.2 بوده و حتی آن را برای برنامه نویسان و کاربران بتا عرضه کرده است. این بروزرسانی قرار است به رفع مشکلات نرم‌افزاری و عملکردی دستگاه بپردازد. البته هنوز زمان دقیقی برای عرضه این بروزرسانی اعلام نشده اما واضح است که اپل قصد دارد مشکلات نرم‌افزار جدید و آیفون‌های سری ۱۵ را به سرعت از بین ببرد.

تاکنون در مورد این مشکلات، انتقادات زیادی به اپل انجام شده و تنها راه شرکت برای خروج از آن، ارائه آپدیت برای بهبود عملکرد دستگاه‌ها است. حالا در نرم‌افزار‌های جدید مشخص شده که اپل در حال کار روی آپدیت iOS 17.1.1 است که با توجه به نام آن، احتمالا قبل از نسخه 17.2 عرضه خواهد شد.

iOS 17.1.1 ویژگی های جدیدی را به ارمغان می آورد

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که باید به سرعت رفع شود، مشکل افزایش دمای سری آیفون ۱۵ است. این موضوع باعث شده تا پرچمداران جدید اپل نتوانند به عملکرد کامل خود دسترسی داشته باشند و حتی باعث کاهش آمار فروش آن شده است. علاوه بر این، اپل قصد دارد تا رابط کاربری دستگاه‌های خود را به صورت کامل از باگ‌ها پاک کند.

با این وجود باید گفت که نمی‌توان از iOS 17.1.1 انتظار زیادی داشت که زیرا با توجه به نام آن می‌توان گفت که این آپدیت فقط قرار است برخی از باگ‌های دستگاه را رفع کند. به دلیل کم بودن ویژگی‌های این آپدیت، ممکن است عرضه آن بدون رد کردن مراحل تست و بتا انجام شود.

البته این موضوع برای نسخه 17.2 صدق نمی‌کند. طبق آخرین اخبار، این بروزرسانی قرار است ویژگی‌های جدیدی مثل برنامه ژورنال یا گزینه‌های جدیدی را برای دکمه اکشن به دستگاه اضافه کند. احتمالا عرضه این آپدیت‌ها در ماه جاری انجام خواهد شد اما همچنان انتظار زیادی از آن‌ها نداشته باشید.

مطالب مرتبط:‌