iOS 16 روی بیش از ۸۰ درصد تمام آیفون‌ها نصب است که نشان دهنده برتری اپل در عرضه سیستم عامل انحصاری خود نسبت به اندروید دارد.

iOS اپل همیشه سریع‌تر از اندروید در دسترس آیفون‌ها بوده و این موضوع به خاطر ساختار منظم اپل در تولید، ارتقا و استفاده از سیستم‌عاملش است. در حالی که اندروید سطوح مختلفی از پوسته‌های سازنده دارد که باید با نسخه جدید سازگار شوند. از سوی دیگر سخت‌افزار و نرم‌افزار‌ها ساخته خود اپل است که کمک زیادی به این موضوع می‌کند.

بنابراین اصلا جای تعجب نیست که iOS 16 که شهریور ۱۴۰۱ منتشر شده بود در حال حاضر روی ۸۱ درصد از آیفون‌های سراسر دنیا نصب است. اگر خودمان را تنها به آیفون‌هایی که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند محدود کنیم، این رقم به ۹۰ درصد هم می‌رسد.
۱۳ درصد از تمام آیفون‌ها و ۸ درصد از آیفون‌هایی که در چهار سال گذشته منتشر شده‌اند، iOS 15 را اجرا می‌کنند و بقیه از نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنند.

در مورد آیپد‌ها هم این موضوع صدق می‌کند؛ ۷۱ درصد از همه آیپدها در حال حاضر روی iPadOS 16 هستند و پس از آن ۲۰ درصد از iPadOS 15 استفاده می‌کنند. برای آیپدهای عرضه شده در چهار سال گذشته، iPadOS 16 مجدداً ۷۶ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است و پس از آن iPadOS 15 با ۱۸ درصد قرار دارد.

برای اینکه بدانید این اعداد چقدر حیرت انگیز است کافی است به آخرین گزارش گوگل که در فروردین ماه منتشر شد نگاهی بیاندازید. در این گزارش آمده که اندروید ۱۳ که در مرداد ۱۴۰۱ معرفی شد، تنها روی ۱۲ درصد از کل دستگاه‌ها نصب شده است.

خبر مرتبط: هرآنچه در مورد مشخصات iOS 17 می‌دانیم