برخی کاربران با مشکلات بروزرسانی iOS 16.5 در باتری آیفون مواجه شده‌اند. در این خبر به بررسی این مشکل و راه حل آن پرداخته‌ایم.

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت به‌روزرسانی iOS 16.5 منتشر شد. اما پس از آن کاربران زیادی با مشکلاتی در گوشی خود مواجه شدند. توییت‌های کابران حاکی از تخلیه سریع باتری و داغی غیر معمول گوشی دقیقا پس از این به‌روزرسانی بوده است. مثلا کاربر Ismascarade در پیامی نوشت: "iOS 16.5 برای باتری کشنده است." یا کاربر دیگری به نام cowsmi1k در توییتر نوشت: "چه عمدی و چه غیر‌عمد پس از دریافت iOS 16.5، نه تنها عمر باتری من به‌شدت کم شده، بلکه زمان شارژ هم به شدت کاهش یافته و علاوه بر آن آیفون من بدون پردازش خاصی داغ می‌کند."

اما اگر ما هم درگیر مشکلات بروزرسانی iOS 16.5 در باتری آیفون شدیم، چه کار کنیم؟ شرکت اپل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ پس از بروز مشکل مشابهی در توییتر پاسخ داده بود: از تمام بازخورد‌ها تشکر می‌کنیم. تا ۴۸ ساعت پس از بروزرسانی وجود مشکلاتی از این قبیل طبیعی است. اگر پس از این زمان، مشکلات رفع نشد حتما برای بررسی بیشتر، مشکل با ما به اشتراک بگذارید.

توییت اپل درباره مشکلات باتری

اپل خاطرنشان کرده بود که کاربران آیفون باید حداقل ۴۸ ساعت پس از به‌روزرسانی صبر کنند تا مشکلات حل شوند.

در حقیقت وقتی نسخه جدیدی از iOS نصب می‌شود، موارد زیادی مثل اسکن مجدد عکس‌های شما با استفاده از الگوریتم‌های جدید، بهینه سازی داده‌های شما و حتی تنظیم مجدد باتری گوشی شما در پس‌زمینه در حال انجام است. همه این اقدامات از باتری استفاده می‌کنند و برخی از الگوریتم‌های مورد استفاده برای بهینه سازی عمر باتری باید چندین چرخه را طی کنند تا دوباره به وضعیت ایده‌آل بازگردند.

خبر مرتبط: باگ iOS ۱۶.۵ در اتصال به آداپتور دوربین