مارک گورمن، روزنامه‌نگار معتبر و معروف خبرگزاری بلومبرگ، امروز در خبرنامه Power on خود گفت که انتظار می‌رود تاریخ عرضه iOS 16.2، به‌روزرسانی بزرگ بعدی سیستم‌عامل iOS 16، در اواخر آذرماه سال جاری، در کنار iPadOS 16.2 باشد. اولین نسخه بتای iOS 16.2 و iPadOS 16.2 تازه هفته گذشته برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان نسخه بتای عمومی منتشر شد، بنابراین هنوز برای تشریح همه ویژگی‌ها و تغییرات جدید آن زود است. بااین‌حال، در حال حاضر از چندین ویژگی، تغییرات و بهینه‌سازی‌های جدید و مورد انتظار iOS 16.2 خبر داریم که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. همزمان با عرضه iOS 16.2 با ویژگی‌های جدید آن نیز آشنا شوید.

Live-Activites-For-TV-Sports-Games-in-ios-16.2

Live Activites (نتایج زنده) برای مسابقات ورزشی تلویزیونی

iOS 16.2 قابلیت Live Activities را با نرم‌افزار داخلی TV خود آیفون یکپارچه می‌کند تا بتواند به‌صورت زنده نتایج بازی‌های انتخاب‌شده توسط کاربر را روی صفحه‌نمایش آیفونش نشان دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از Live Activities در صفحه لاک‌اسکرین یا جزیره داینامیک (برای مدل‌های آیفون 14 پرو) نتایج بازی‌های ورزشی را به‌صورت زنده دنبال کنند.

ios-16.2-sleep-widget

ویجت خواب صفحه لاک اسکرین

iOS 16.2 گزینه جدیدی به نام ویجت Sleep را در اختیار کاربران آیفون قرار می‌دهد تا آن را به صفحه قفل یا لاک‌اسکرین خود اضافه کنند. سه گزینه داخل این ویجت وجود دارد که یکی نشان‌دهنده مدت‌زمانی است که در رختخواب سپری کرده‌اید، دیگری نشان‌دهنده نمودار میله‌ای است که کیفیت خواب را نشان می‌دهد، و ویجت بزرگ‌تر که زمان بودن در رختخواب را همراه با یک نمایه بصری نشان می‌دهد.

freeform-app-in-ipadOS-16.2

برنامه Freeform

Freeform که در رویداد WWDC معرفی شد، یک برنامه جدید از اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد با دوستان و همکاران خود در یک تابلوی اشتراکی واحد از طریق نقاشی، متن، فیلم، تصاویر و موارد دیگر همکاری مشترک داشته باشند. Freeform اکنون برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان نسخه بتای عمومی در دسترس است و می‌توان انتظار داشت که در اواخر آذرماه در کنار iOS 16.2، iPadOS 16.2 و macOS Ventura 13.1 عرضه شود.

External-Display-Support-on-iPadOS-16

پشتیبانی از نمایشگر خارجی در iPadOS 16

iPadOS 16.2 پشتیبانی از نمایشگر خارجی را برای مدل‌های منتخب آی‌پد، مجدداً معرفی می‌کند. قبل از انتشار iPadOS 16، اپل اعلام کرده بود که قابلیت پشتیبانی از صفحه‌نمایش خارجی برای iPad و Stage Manager را به تأخیر می‌اندازد تا با تکمیل طراحی، آن را در اواخر سال جاری معرفی کند. پشتیبانی از نمایشگر خارجی با iPadOS 16.2 به کاربران این امکان را می‌دهد که آی‌پد خود را به یک صفحه‌نمایش خارجی متصل کنند و از Stage Manager برای انجام چند کار با چندین برنامه به‌صورت همزمان استفاده کنند.

جمع‌بندی

ازآنجایی‌که انتظار می‌رود iOS 16.2 و iPadOS 16.2 در آذرماه عرضه شوند، اپل هنوز فرصت زیادی برای اضافه کردن ویژگی‌ها و تغییرات جدید به این نسخه دارد. گورمن امروز گفت که پس از iOS 16.2 در اواخر آذر، انتظار می‌رود که اپل iOS 16.3، iPadOS 16.3 و macOS Ventura 13.3 را در حدود بهمن و اسفند، همزمان با مدل‌های جدید مک عرضه کند.

خبر مرتبط: انتشار iPadOS 16.1