جدیدترین گوشی هوشمند شرکت وان‌پلاس با تراشه مدیاتک آماده عرضه در بازار آمریکا است. گوشی که در واقع با نام Nord N300 5G شناخته می‌شود. جدیدترین گوشی‌های سری Nord با تراشه Dimensity 810 شرکت مدیاتک عرضه می‌شوند که در واقع گام بزرگی برای وان‌پلاس به حساب می‌آید. چراکه پیش از این گوشی هوشمند Nord N200 5G این شرکت توانسته بود به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه در آمریکا فروش خوبی داشته باشد و 60 درصد از فروش گوشی‌های برند وان‌پلاس در این کشور را به خود اختصاص دهد، شمارا به ادامه خبر معرفی گوشی Nord N300 دعوت مینمایم.

Nord N300 5G با صفحه‌نمایشی اندکی بزرگ‌تر از نسخه قبلی، یعنی با اندازه 6.56 اینچی وارد بازار می‌شود. صفحه‌نمایشی که از یک پنل IPS LCD با رزولوشن HD+ و نرخ رفرش 90 هرتز تشکیل شده است. ناچ نقطه‌ای قرار گرفته در صفحه‌نمایش مدل قبلی نیز در Nord N300 جای خود را به یک ناچ قطره‌ای داده است و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم در این بریدگی قرار داده شده است. قاب پشتی Nord N300 میزبان یک ماژول دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنزهای 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج است. در بخش کناره‌های گوشی هم یک اسکنر اثرانگشت، درست روی دکمه پاور قرار گرفته است.

وان‌پلاس ظرفیت باتری Nord N300 را روی 5000 میلی آمپر ساعت نگه داشته اما توانسته سرعت شارژ را بهینه‌سازی کرده و به 33 وات برساند. در بخش نرم‌افزاری نیز Nord N300 با سیستم عامل Oxygen OS مبتنی بر اندروید 13 اجرا می‌شود. گوشی هوشمند OnePlus Nord N300 تنها در یک رنگبندی، یعنی سبز نیمه‌شب وارد بازار می‌شود. این گوشی تنها یک پیکربندی حافظه دارد که شامل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است. قیمت پایه این گوشی مقرون‌به‌صرفه 228 دلار خواهد بود و کاربران آمریکایی می‌توانند از بسترهای فروش T-Mobile و Metro آن را خریداری نمایند. فروش رسمی این گوشی نیز در بازار آمریکا از تاریخ 12 آبان ماه آغاز خواهد شد.

خبر مرتبط : مشخصات وان پلاس Nord CE 3 لو رفت