اینتل امروز به‌صورت رسمی از تراشه‌های Meteor Lake رونمایی کرد که در آن‌ها از ویژگی‌های جدیدی برای بهبود بهره‌وری استفاده شده است.

پردازنده‌های جدید از معماری، طراحی و ویژگی‌های تازه‌ای بهره می‌برند که می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات گسترده‌ای برای پردازنده‌های بعدی باشد. انتظار می‌رود اولین تراشه‌هایی که از طراحی جدید استفاده می‌کنند پاییز امسال معرفی شوند. در ادامه می‌توانید ببینید که چه تغییرات جذابی در تراشه‌های Meteor Lake به‌وجود آمده است.

در حقیقت اینتل اولین بار در سال 2021 از این نسل صحبت کرد و در رویدادهای مختلف، جزئیات بیشتری را از آن منتشر کرد، اما حالا با نزدیک شدن به رویداد سال 2023 این شرکت، جزئیات بیشتری از تراشه‌های Meteor Lake منتشر شده است اما انتظار داریم اطلاعات منتشر شده در این رویداد تکمیل شوند.

تراشه‌های Meteor Lake

تراشه‌های Meteor Lake در حقیقت جایگزینی برای نسل Raptor Lake محسوب می‌شوند. اما حالا اینتل تغییراتی را در نسل جدید ایجاد کرده و می‌توان گفت که تراشه‌های امسال کاملا جدید هستند. در میان تغییرات نسل جدید می‌توان به ساختار هسته‌های P و E، سقف 14 هسته برای مدل‌های H و 12 هسته برای مدل‌های U، سقف 96 گیگابایت رم DDR5، پشتیبانی از چهار وروردی M.2 و چهار پورت تاندربولت 4 اشاره کرد.

اگر سابقه این تراشه را دنبال کرده باشید، می‌دانید که تراشه‌های Meteor Lake قرار است برای سیستم‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها طراحی شوند. این موضوع، دنیای جدیدی از تراشه‌های انحصاری را برای اینتل به‌وجود می‌آورد. البته باید گفت که نسل جدیدی از این تراشه‌ها قرار است برای سیستم‌های دسکتاپ هم ساخته شود اما در حال حاضر اطلاعی از آن‌ها در دسترس نیست.

موضوعی که تراشه‌های Meteor Lake را از دیگر تراشه‌های این شرکت متمایز می‌کند، هسته Ultra آن است. علاوه بر این، حالا اینتل قرار است حرف i را از ابتدای تراشه‌های خود حذف کند و نام‌گذاری تراشه‌ها را به اعداد تغییر دهد. انتظار داریم در مراسم سال 2023 اینتل اطلاعات بیشتری از این تراشه‌ها منتشر شود.

اخبار مرتبط: اینتل به معماری ۱.۸ نانومتری دست یافت؛ انقلابی عظیم در صنعت گوشی‌های هوشمند