عملکرد کارت‌های گرافیک اینتل در بازی Starfield مورد رضایت گیمرها نیست، اما آخرین آپدیت درایورهای Arc Game-On بسیار از باگ‌های موجود را برطرف می‌کند تا گیمرها تجربه بهتری از داشته باشند.

استارفیلد یکی از بهترین و بزرگ‌ترین عناوین معرفی در دنیای بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که اواخر هفته‌ گذشته برای گیمرهای PC و Xbox منتشر شد؛ این بازی تاکنون نقد های مثبتی را از منتقدین صعنت گیمینگ دریافت کرده و توانسته در مدت‌زمان بسیار کمی بیش از ۲۳۰ هزار گیمر فعال روز داشته باشند. گیمرهایی که از کارت‌های گرافیکی AMD یا NVIDIA استفاده می‌کنند با برخورداری از درایورهای گرافیکی بهترین تجربه کاربری را تاکنون داشته‌اند؛ اما کارت‌های گرافیکی Arc اینتل با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که منجر به افت فریم و بی‌ثباتی‌های بصری و عملکردی حین بازی می‌شود.

پس از بازخوردهای منفی گیمرها، کمپانی آمریکایی اینتل به‌سرعت درایور 31.0.101.4672 BETA Game-On را برای کارت‌های گرافیکی Arc و Iris منتشر کرده تا سطح تجربه بازی در استارفیلد بهبود یابد. نسخه به‌روزرسانی درایورها چیزی بود که اینتل باید همراه با رقبایش قبل از انتشار بازی برای کاربران ارائه می‌کرد تا بازخورد و واکنش‌های منفی روبه‌رو نشود. نسخه بتا Game-On برای گیمر‌هایی که از کارت‌های Arc استفاده می‌کنند و قصد دارند بازی Starfield را روی سیستم داشته باشند کدنویسی شده تا باگ‌های موجود را حذف کند. موارد زیر شامل آخرین تغییرات کارت گرافیک اینتل Arc می‌شود:

  • پکیج Graphics Driver به‌طور موقت افزایش می‌یابد تا سرعت لودینگ بازی را افزایش دهد؛
  • ناپایداری‌ و ناهنجاری‌های تصویری ازجمله افت فریم در بازی Starfield با این درایور رفع می‌شود؛
آپدیت درایور کارت گرافیک Arc

رایان شروات، مدیر ماکتینگ کمپانی اینتل، با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توییتر X اعلام کرد به‌روزرسانی درایور کارت‌های گرافیک Arc اینتل برای بهبود عملکرد سیستم حین اجرای بازی Starfield مدت‌زمان بیشتری می‌طلبد و تیم نرم‌افزاری این شرکت درحال آماده‌سازی آن است. در ادامه نگاهی به بخشی از مشکلات کارت‌های اینتل می‌اندازیم:

  • برنامه DX12 احتمالا در برخی مراحل بازی با بی‌ثباتی مواجه می‌شود؛
  • برنامه DX12 در «Dynamic Resolution Scaling» دچار افت رندرینگ می‌شود؛ برای رفع این مشکل سطح Render» Resolution Scale» تغییر دهید؛
  • تصاویر با رنک‌های عمیق و پر نور در طول بازی به‌دلیل عملکرد ناپایدار DX12 به‌درستی نشان داده نمی‌شوند؛
  • عملکرد ناپایدار DX12 باعث می‌شود جزئیات اجسام به‌درستی نشان داده نشود؛
  • بازی ویدئویی UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection به‌دلیل ناپایداری DX12 جزئیات صورت و پوشش شخصیت‌ بازی را به‌درستی نشان نمی‌دهد؛
  • تنظیمات بازی Halo Infinite به‌درستی کار نمی‌کند؛
  • ناپایداری برنامه DX11 باعث پرش تصویر در بازی Dead by Daylight می‌شود؛
  • برنامه نرم‌افزاری Topaz Video AI هنگام استفاده از مدل‌ها برای بهبود ویدئو با خطا مواجه می‌شود؛
  • برنامه نرم‌افزاری Adobe After Effects حین رندرگیری با خطا مواجه می‌شود؛
  • چرخش فن دستگاه‌های مجهز به کارت گرافیکی Arc اینتل به‌‌صورت خودکار افزایش می‌یابد؛
  • نصب درایورها برای برخی کارت گرافیک‌های Iris Xe Max و Iris Xe با موفقیت کامل نمی‌شود؛ برای رفع این مشکل احتمالا به ریبوت سیستم یا نصب مجدد درایور گرافیک نیاز باشد.

اخبار مرتبط: