آخر هفته گذشته، کمپانی متا اعلام کرد با ارائه به‌روزرسانی جدید برای اینستاگرام قصد دارد محدودیتی برای دریافت پیام‌ها و ویدئو‌های ناخواسته به صفحه چت کاربران جلوگیری کند.

چند روز پیش، کمپانی چند‌ملیتی متا اعلام کرد قصد دارد با ارائه به‌روزرسانی جدیدی طی هفته‌های آینده از دریافت پیام‌ها و ویدئو‌های غیر مرتبط و ناخواسته در صفحه‌ چت کاربران جلوگیری کند؛ طبق گفته‌های زاکربرگ این ویژگی‌ها در مرحله آزمایش‌های نهایی قرار دارد و به‌زودی برای کاربران منتشر می‌شود؛ البته همان‌طور که می‌دانید آپدیت‌های اینستاگرام به‌صورت هم‌زمان برای همه دردسترس قرار نمی‌گیرد، بنابراین ممکن است برای بهره‌مندی از این ویژگی مدت‌زمان بیشتری صبر کنید.

باوجود این ویژگی، افرادی که برای سایر کاربران به‌صورت تصادفی پیام می‌فرستند با دو محدودیت روبه‌رو خواهند شد. برای مثال، کاربری که می‌خواهد برای فرد ناشناس پیام بفرستند ابتدای باید درخواستش برای ارسال پیام ازطرف آن کاربر تایید شود و سپس تنها می‌تواند یک پیام بفرستند؛ البته درصورتی‌که افراد یکدیگر را دنبال کنند شامل این محدودیت نمی‌شوند؛ قابلیت جدید تنها برای جلوگیری از ارسال محتوای ناخواسته منتشر می‌شود.

ارسال پیام ناشناس در اینستاگرام

محدودیت دوم شامل قانون سخت‌گیرانه‌تری می‌شود و اینستاگرام به افراد ناشناس اجازه ارسال عکس، ویدئو یا پیام‌های صوتی را نمی‌دهد؛ تنها در صورت درخواست پذیرش چت ازسوی گیرنده کاربران قادر به ارسال پیام‌های صوتی و تصویری هستند. همچنین، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام و تردز، بیان کرد محدودیت یادشده در اینستاگرام می‌تواند برای بانوان بسیار مفید باشد، چراکه در محیط اجتماعی بیشتر هدف ارسال پیام‌های ناخواسته و ناشناس قرار می‌گیرند.

سیندی ساوتورث، رئیس امنیت بانوان در کمپانی متا، با انتشار بیانیه این اظهار کرد: «ما قصد داریم با اعمال محدودیت دریافت پیام‌های ناخواسته در اینستاگرام به بانوان حس امنیت و آزادی دهیم؛ برهمین‌اساس، دیگر افراد ناشناس نمی‌توانند به‌صورت نامحدود برای سایر کاربران به‌خصوص بانوان پیام‌های متعددی ارسال کنند و حریم شخصی آن‌ها تجاوز کنند. همچنین این ویژگی مطابق خواسته بسیاری از کاربران به‌زودی دردسترس قرار می‌گیرد تا نشان دهیم به امنیت و تجربه کاربری آن‌ها اهمیت می‌دهیم».

علاوه‌براین، در بخش تنظیمات قابلیتی به‌نام «کلمات پنهان» اضافه می‌شود که با فعال‌سازی آن کاربران می‌توانند از دریافت هرگونه پیامی حاوی عبارات یا ایموجی‌های توهین‌آمیز خودداری کنند. درحال‌حاضر، اینستاگرام دارای ویژگی «محدودیت» (Limits) است که از کاربران در برابر افزایش ناگهانی نظرات یا پیام‌های ناخواسته محافظت می‌کند.

اخبار مرتبط: نسخه تحت وب تردز اینستاگرام به‌زودی منتشر خواهد شد