کمپانی Infinix تقریبا یک سال پس از معرفی ZenBook 13، از لپ‌تاپ ZeroBook Ultra رونمایی کرد که به‌عنوان یک کامپیوتر مبتنی‌بر هوش مصنوعی (AI) شناخته و برای بهبود تجربه کاربری طراحی شده‌است.

لپ‌تاپ ZeroBook Ultra از بدنه تمام فلزی فوق باریک 16.9 میلی‌متری با نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD، طیف رنگی 100 درصد sRGB و روشنایی 400 نیتی بهره می‌برد؛ همچنین، این لپ‌تاپ از طراحی منحصربه‌فرد «Meteorite Phase» و یک کلید میان‌بر قابل تنظیم سه‌حالته (ECO، BAL و Overboost) برای تطبیق‌پذیری بیشتر برخوردار است.

این لپ‌تاپ از پردازنده‌های Intel Core Ultra 5/7/9 به‌همراه 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و 1024 گیگابایت حافظه داخلی SSD با امکان جایگذاری دو حافظه SSD به‌صورت همزمان بهره می‌برد. همچنین کارت گرافیک Intel Arc Graphics برای اجرای روان بازی‌ها با نرخ 60 فریم‌برثانیه و رزولوشن 1080p تعبیه شده که اینتل می‌گوید دو برابر سریع‌تر و کارآمدتر از کارت گرافیک Intel Iris Xe Graphics است.

لپ‌تاپ زیربوک اولترا با 32 گیگابایت حافظه رم و هوش مصنوعی معرفی شد

یک واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی برای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی و ترکیب CPU و GPU به‌همراه NPU برای عملکرد بهتر در زمینه پردازش‌های سه‌بعدی و قابلیت‌های هوش مصنوعی درنظر گرفته شده‌است؛ سیستم خنک‌کننده ICE Storm 2.0 با دو فن 65 میلی‌متری و 79 پره، مدیریت بهینه حرارت را تضمین می‌کند.

هنگام معرفی لپ‌تاپ ZeroBook Ultra، کمپانی سازنده اشاره کرد از ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به قابلیت هوش مصنوعی BeautyCam برای ردیابی چهره و محو کردن پس‌زمینه، صدای استودیویی حرفه‌ای با سیستم صوتی متعادل با آرایه چهارگانه، گزینه‌های ارتباطی مانند Wi-Fi 6/6E، درگاه کارت حافظه SD، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پورت‌های USB 3.0 و Type-C و یک پورت HDMI 1.4 اشاره کرد؛ این لپ‌تاپ همراه با سیستم‌عامل ویندوز 11 به‌همراه قابلیت Copilot عرضه می‌شود.

فروش لپ‌تاپ Infinix ZeroBook Ultra از تاریخ 20 تیرماه ازطریق در سه نسخه Flipkart آغاز خواهد شد که شامل مدل Ultra 5 با قیمت 719 دلار، Ultra 7 با قیمت 830 دلار و Ultra 9 با قیمت 1019 دلار به‌فروش می‌رسد.