بالاخره شرکت Infinix وارد بازار تبلت شد و امروز در سکوت خبری، اولین دستگاهش از این سری یعنی تبلت ایکس پد Infinix را با ویژگی‌هایی اقتصادی به بازار عرضه کرد.

تبلت جدید شرکت Infinix شباهت‌هایی از لحاظ ظاهری به آیپد پرو 2024 شرکت اپل دارد. در این دستگاه از صفحه نمایشی 11 اینچی با رزولوشن 1920×1200 استفاده شده و حداکثر روشنایی آن به 440 نیت می‌رسد. نرخ تازه‌سازی آن برابر با 90 هرتز بوده که صفحه نمایشی روان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حاشیه‌های تبلت کمی زیاد است و تقریباً در هر چهار گوشه صفحه اصلی، شاهد مقدار قابل توجهی حاشیه هستیم.

در پشت تبلت ایکس پد Infinix دوربین‌ها در قالبی مربعی قرار گرفته و آماده ثبت انواع عکس و ویدئو برای کاربر هستند. در این دستگاه از یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فلش استفاده شده تا تصاویری راضی‌کننده به ثبت برساند. در جلوی آن نیز دوربین 8 مگاپیکسلی دیگری برای ثبت انواع سلفی تعبیه شده است. این دستگاه به لطف سایز بزرگش، چهار اسپیکر دارد که پخش صدا را شنیدنی و رسا می‌کند.

Infinix-Xpad-color

دستگاه اقتصادی Infinix از تراشه Helio G99 Ultimate ساخته شرکت مدیاتک برای کارهای پردازشی استفاده می‌کند. مقدار رم و حافظه دستگاه هنوز تایید نشده اما بر طبق شایعات، شاهد 4 و 8 گیگابایت رم و 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهیم بود. شرکت Infinix به فکر گیمرها نیز بوده و برنامه XArena Game Space را تعبیه کرده که سه حالت مختلف برای تجربه انواع بازی‌ها در دسترس کاربر قرار می‌دهد. رابط کاربری این دستگاه XOS نام دارد که بر پایه اندروید 14 طراحی شده است. با وجود اقتصادی بودنش، خوشبختانه این تبلت از هوش مصنوعی بی‌بهره نبوده و دستیار صوتی آن که Folax نامیده شده، از ChatGPT کمک می‌گیرد.

در زمینه باتری، تبلت ایکس پد Infinix باتری 7000 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 18 وات ارائه می‌دهد. برای آن یک پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز تعبیه شده تا از این نظر هم با مشکلی روبرو نشوید. علاوه بر آن، دستگاه پشتیبانی از شبکه LTE نیز ارائه می‌دهد. از جمله رنگ‌های آن می‌توان به طلایی Titan، آبی یخی، خاکستری Stellar اشاره کرد. تا به این لحظه نیز خبری از قیمت کانفیگ‌های مختلف این تبلت به بیرون درز نکرده اما انتظار هزینه‌ای معقول و اقتصادی را داریم.