شرکت Foxconn تعداد کارکنان خود در هند را تا 4 برابر افزایش می‌دهد تا دستگاه‌های آیفون بیشتری بسازد. نمی‌توان انکار کرد که اپل دوست دارد تولید دستگاه‌های خود، به‌ویژه آیفون را به خارج از چین منتقل کند. تنش‌های بین ایالات‌متحده و دولت کمونیست چین باعث نگرانی اپل و این شرکت شده است که ترجیح می‌دهند تولید را به منطقه‌ای منتقل کنند که یک کانون احتمالی نیست. بعلاوه، قرنطینه چین برای کووید در ژنگژو خطوط مونتاژ در مرکز تولید آیفون فاکسکان را مختل کرده است، چیزی که اگر کووید به یک رویداد هوای سرد مانند آنفولانزا تبدیل شود، ممکن است تکرار شود. افزایش تولید آیفون در هند موضوعی است که امروز مورد بحث ماست.

Foxconn تعداد کارکنان خود را در هند از 17000 به 70000 در دو سال آینده افزایش می‌دهد. حتی اپل اعتراف کرده است که قرنطینه ناشی از کووید و متعاقب آن خروج کارگران کارخانه از محوطه فاکسکان منجر به فروش کمتر از حد انتظار آیفون در سه ماهه تعطیلات خواهد شد. در گذشته، اشاره‌کرده‌ایم که هند، مکزیک و ویتنام را می‌توان به‌عنوان مکان‌هایی در نظر گرفت که اپل می‌تواند آیفون را بدون نگرانی‌های فعلی که مدیران این شرکت دارند، بسازد. حتی برخی از مصرف‌کنندگان آن‌قدر به iOS معتاد هستند که هر زمان که زمزمه اختلال احتمالی عرضه آیفون به گوش می‌رسد نگران می‌شوند.

در هند، شرکتی که اپل برای مونتاژ اکثر واحدهای آیفون خود در هرسال هزینه می‌کند، یعنی فاکسکان، در حال حاضر دارای امکاناتی است که این گوشی‌ها را بیشتر برای مصرف داخلی تولید می‌کند. این کار را از سال 2019 انجام داده است، زیرا دولت هند را از اعمال مالیات بر واردات بر روی واحدهای آیفون که از چین وارد این کشور می‌شود، حذف کرده است. فاکسکان و اپل در ابتدا به تولید مدل‌های قدیمی‌تر محدود می‌شدند.

یک منبع فاکسکان در تایوان که با این موضوع آشناست می‌گوید که گسترش ظرفیت کارخانه‌اش در هند به فاکسکان این امکان را می‌دهد که نه تنها تقاضای رو به رشد داخلی در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان را برآورده کند، بلکه به این شرکت اجازه می‌دهد تا پایه‌های بیشتری را بسازد، واحدهای آیفون برای توزیع جهانی. این منبع افزود: ما به‌تدریج در حال افزایش مقیاس تولید خود در آنجا هستیم.

آیفون ۱۴ پرو در اپل استور

به گزارش رویترز، فاکسکان اعلام کرده است که قصد دارد تعداد کارگران کارخانه تولید آیفون خود را طی دو سال آینده چهار برابر کند. فاکسکان قصد دارد تعداد کارمندان کارخانه در جنوب هند را از 17000 نفر فعلی به 70000 نفر در 24 ماه آینده افزایش دهد. این افزایش 53000 کارگر در این مدت خواهد بود.

حتی با 70000 نفر که مسلماً افزایش بسیار زیادی داشته است، تعداد کارگران کارخانه فاکسکان هند همچنان از 200000 کارگری که در کارخانه ژنگژو سازنده قراردادی در چین زحمت می‌کشند، کمتر خواهد بود. این هنوز یک تعهد بزرگ از سوی اپل و فاکسکان است و طی دو سال آینده، اپل می‌تواند به دنبال افزایش سفارشات به تأمین کنندگانی باشد که به کارخانه در هند ارسال می‌کنند. اپل همچنین به دنبال افزایش زنجیره تأمین خود در منطقه خواهد بود.

Foxconn مسئول حدود 70 درصد از تولید جهانی آیفون در سال جاری خواهد بود. انتظار می‌رود امسال، Foxconn نزدیک به 70 درصد از مدل‌های آیفون تولید شده در سطح جهان را بسازد، در مقایسه با 55 درصدی که در سال 2019 مونتاژ کرده بود. دفتر مرکزی این شرکت در تایوان است. شرکت کارگزاری Jefferies می‌گوید که این شرکت 80 درصد از آیفون‌های 6.1 اینچی آیفون 14 را در سراسر جهان مونتاژ می‌کند و به Luxshare واگذار می‌کند تا تعادل را تولید کند. تولید آیفون 14 پلاس 6.7 اینچی به ترتیب بین 80 تا 20 درصد بین Pegatron و Luxshare تقسیم شده است. فاکسکان 100 درصد آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و 100 درصد آیفون 14 پرو مکس 6.7 اینچی را تولید می کند.

رویترز گزارش می دهد که فاکسکان قبلاً برنامه های خود را برای چهار برابر کردن تعداد کارگران در تأسیسات هندی خود با مقامات ایالت تامیل نادو که کارخانه در آن قرار دارد در میان گذاشته است. به گفته یک منبع دولتی، در این گفتگو، مقامات این شرکت به مقامات ایالتی گفته اند که به دلیل اختلالات در چین، برنامه های استخدام خود را سرعت می بخشد.

همان منبع می‌گوید که در حالی که فاکس‌کان برای سایر شرکت‌های بزرگ فناوری جهانی در تأسیسات هندی خود دستگاه‌هایی تولید می‌کند، تصمیم برای افزایش نیروی کار خود به میزان زیادی افزایش ظرفیت تولید آیفون در کارخانه است. علاوه بر فاکسکان، سازنده قراردادی Pegatron، واحدهای آیفون را در تامیل نادو تولید می کند.

مقامات هندی در این ایالت از تامین کنندگان اپل خواسته اند تا توانایی های خود را فراتر از مونتاژ واحدهای آیفون در این کشور گسترش دهند و شامل تولید قطعاتی باشند که برای ساخت دستگاه استفاده می شود. نه اپل و نه فاکسکان به طور عمومی به این درخواست پاسخ نداده اند.

خبر مرتبط: تولید آیفون ۱۴ پلاس متوقف می‌شود؟