تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل قصد دارد نسل جدید آی مک ۲۴ اینچی را با تراشه سیلیکونی پرچمدار M3 برپایه معماری پردازشی ۳ نامنومتری TSMC معرفی کند.

براساس اخبار و شایعات، به‌نظر ‌می‌رسید کمپانی اپل قصد داشت از تراشه سیلیکونی M3 برای تولید مک‌بوک ایر استفاده کند تا عملکرد و سرعت این لپ‌تاپ‌ها را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش دهد. باوجوداین، تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد عرضه این محصول بنا‌به‌دلایلی تا سال ۲۰۲۴ به‌تعویق می‌افتد. یک افشاگر با انتشار پستی اعلام کرد اپل می‌خواهد مدل‌های مک‌بوک پرو را نیز به‌روزرسانی سخت‌افزاری کند؛ بنابراین عقلانی‌تر است که سازنده آمریکایی موردبحث به‌صورت هم‌زمان این دستگاه‌ها را معرفی کند تا نیازی به برگزاری مراسمی جداگانه نباشد.

ازسوی‌دیگر، غول ساکن کوپرتینو هنوز مدل ۲۴ اینچی آی مک را آپدیت سخت‌افزاری نکرده و احتمالا با یک جهش از تراشه M2 عبور می‌کند و از پردازنده سیلیکونی M3 برای تولید آی مک ۲۴ اینچی بهره‌ خواهد برد؛ همان‌گونه‌که می‌دانید نسخه این آی مک با تراشه M1 سال ۲۰۲۱ عرضه شد که با استقبال کاربران زیادی مواجه شد؛ اکنون کمپانی اپل می‌خواهد با جهش بزرگ مصرف‌کنندگان بیشتری را ترغیب و متقاعد به خرید آی مک‌ها کند. ارزیابی‌های اولیه بازار نشان می‌دهد میزان فروش دستگاه‌‌های مک و آیپد به‌پایین‌ترین میزان خودشان از سال ۲۰۱۶ رسیده‌‌اند.

تحلیلگر معروف و سرشناس چینی محصولات اپل، مینگ-چی کو با انتشار توییتی اعلام کرد اپل آی مک ۲۴ اینچی احتمالا تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه خواهد شد. ازسوی‌دیگر، خبرنگار معروف نشریه بلومبرگ، مارک گورمن اظهار می‌کند آی مک ۲۴ اینچی در مرحله توسعه قرار دارد و اشاره کرد این دستگاه از تراشه M3 قدرت می‌گیرد، اما مهندس چینی درباره تراشه به‌کاررفته در این کامپیوتر رومیزی اظهارنظر نمی‌کند؛ درحقیقت تنها بیان کرد آی مک ۲۴ اینچی اپل از سخت‌افزار ارتقایافته بهره می‌برد، اما این موضوع می‌تواند سایر مشخصات داخلی را دربرگیرد.

 آی‌مک 24 اینچی با تراشه M3

اگر کمپانی اپل برای تولید آی مک ۲۴ اینچی از تراشه سیلیکونی M3 استفاده کند به‌طورکامل تراشه سیلیکونی M2 را حذف کرد که می‌تواند برای کاربران خوشایند‌تر باشد، چراکه در سال ۲۰۲۴ عرضه دکستاپ نسل جدید با تراشه قدیمی می‌تواند باعث ناامیدی افراد و درنتیجه کاهش فروش این محصول شود. همچنین، باید گفت تراشه M3 از معماری ۳ نانومتری TSMC بهره می‌برد که می‌تواند سطح پردازش و مصرف انرژی در این دکستاپ پیشرفته کمک کند.

معماری پردازشی ۳ نانومتری برای اولین توسط اپل مورد استفاده قرار گرفت و اکنون تراشه A17 Pro برپایه این فناوری تولید می‌شود که به آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قدرت می‌دهد. تکنولوژی ۳ نانومتری برپایه N3B باعث می‌شود سطح عملکرد تراشه به‌دلیل حضور میلیاردها ترانزیستورها افزایش یابد و درعین‌حال انرژی کمتری مصرف شود؛ حالا این فناوری می‌تواند به عنصری ارزش‌مند برای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو به‌‌همراه کامپیوتر رومیزی آی مک تبدیل شود؛ پیش‌ازاین، شایعات نشان می‌دادند آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M2 و M2 Pro معرفی می‌شود، اما امروز خبرهای تازه‌تری شنیده می‌شود و شاید در آینده اطلاعاتی بیشتر و دقیق‌تری دردسترس ما قرار بگیرد.

علاوه‌براین، متخصصان و کارشناسان می‌گویند مک‌بوک ایر، مک‌وبک پرو و آی مک ۲۴ اینچی با سه مدل تراشه M3، M3 Pro و M3 Max معرفی خواهند شد؛ بااین‌حال‌که هنوز تاریخ دقیقی در این مرحله مشخص نیست، ما گمان می‌کنیم مک‌های جدید بین بازه‌زمانی بهار یا تابستان عرضه خواهند شد. همچنین، به‌محض انتشار جزئیات بیشتر از مک‌بوک‌ها و آی مک نسل جدید آن‌ها را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: