به‌نقل از یک منبع اطلاعاتی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با تراشه سیلیکونی M3 معرفی نمی‌شود، اما هنوز شانسی برای معرفی آی مک ۲۴ اینچی وجود دارد.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی اپل قصد دارد از تراشه‌های جدید با فناوری معماری ۳ نانومتری در مراسم «Wonderlust» رونمایی کند. براساس گزارش‌ها، تراشه‌های مجهز به معماری ۳ نانومتری می‌توانند عملکرد پردازشی و گرافیکی بهتری داشته باشند و درعین‌حال انرژی بسیار کمتری مصرف کنند. شایعات تایید می‌کردند که اپل قصد دارد مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی و مک‌بوک پرو را با تراشه M3 عرضه کند، اما یک تحلیل‌گر سرشناس بیان کرد هیچ‌یک از دستگاه‌های نام‌برده با پردازنده جدید برپایه‌ معماری ۳ نانومتری معرفی نخواهند شد.

مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس حوزه فناوری با انتشار توییتی بیان کرد که احتمال معرفی مک‌بوک‌ها با تراشه M3 بسیار کم است. ازسوی‌دیگر، مارک گورمن، خبرنگار نشریه بلومبرگ اظهار کرد که غول اهل کوپرتینو کالیفرنیا پس از برگزاری رویداد واندرلاست، قرار است از چندین رویداد دیگر میزبانی کند تا نسل جدید مک‌بوک‌ها را معرفی کند. انتظارات کارشناسان و علاقه‌مندان براین است که اپل مک‌بوک پرو و iMac با نمایشگر ۲۴ اینچی را به تراشه M3 مجهز کند.

مشخصات آی مک جدید

علاوه‌براین، کو اعلام کرد مک‌بوک‌های جدید در سال جاری میلادی عرضه نمی‌شود، اما اشاره خاصی به iMac نکرد که می‌‌تواند نشانه‌ای از معرفی آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M۳ در سال ۲۰۲۳ میلادی باشد. یادآوری می‌شود پس از عرضه آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M1، این دستگاه دیگر به‌روزرسانی سخت‌افزاری نشده است؛ بنابراین احتمال معرفی آی مک با تراشه M3 بیش از پیش قوت می‌‌گیرد. البته این موضوع تنها یک حدس‌وگمان است و تصمیم نهایی برای معرفی محصولات جدید برعهده اپل خواهد بود.

تراشه‌های M3 برپایه معماری ۳ نانومتری که با همکاری کمپانی تایوانی TSMC ساخته می‌شود عملکرد بسیار بالاتری را در بخش پردازشی و گرافیکی ارائه می‌کند و باعث کاهش مصرف انرژی دستگاه‌ها نیز می‌شود و به‌عنوان بزرگ‌ترین جنبه‌های مثبت در آیفون‌ها و مک‌بوک‌ها شناخته خواهد شد. با استفاده از فناوری پیشرفته ۳ نانومتری، باتری مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو‌ها افزایش می‌یابد و کاربران نیاز کمتری به شارژ مجدد دستگاه در طی روز خواهند داشت. همچنین تمامی دستگاه‌های جدید اپل با افزایش قیمتی معادل ۱۰ تا ۲۰ درصدی روبه‌رو می‌شوند که می‌تواند برای بسیاری از کاربران قابل‌توجه و سنگین باشد.

افزون‌بر موارد ذکرشده، اپل به‌دنبال به‌روزرسانی مد‌ل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با تراشه‌های M3 Pro و M3 Max برای سال آینده میلادی است. گزارش‌های دیگر از حوزه فناوری نیز نشان می‌دهد تراشه M3 Ultra انحصارا برای مک پرو و مک استودیو طراحی می‌شود که از قابلیت‌های فوق‌العاده بالاتر پشتیبانی می‌کند و مناسب کاربران حرفه‌ای برای طراحی و تدوین ویدئو‌ها خواهد بود. درآخر باید اشاره کنیم سیاست‌های کمپانی اپل به‌گونه‌ای است که تمامی دستگاه‌ها از یک دسته به‌صورت هم‌زمان ارتقا نمی‌یابند؛ براین‌اساس برخی از مدل‌های مک با تاخیر بیشتری وارد بازار می‌شوند.

اخبار مرتبط: