به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل هنوز کاملا آماده خدافظی با درگاه افسانه‌ای لایتنینگ نیست و اکنون آی مک ۲۴ اینچی و لوازم جانبی آن با این پورت عرضه می‌شود.

همان‌طورکه می‌دانید، بامداد امروز، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Scary Fast از خانواده تراشه M3، آی‌مک ۲۴ اینچی ارتقایافته و مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی رونمایی کرد که بدون شک مورد استقبال طیف وسیعی از کاربران با نیازهای مختلف قرار می‌گیرد. مشخصات سخت‌افزاری تراشه‌های M3 که شامل سه نسخه با پسوند استاندارد، پرو و مکس می‌شود فوق‌العاده بهبودیافته هستند که با پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتوی و سایه‌زنی حدود یازده برابر از نسل پردازنده‌های اینتل سریع‌تر هستند.

این مراسم از پیش ضبط‌شده به‌مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد آغاز و در ساعت ۴:۰۰ به‌پایان رسید. در این مراسم، مک‌های نسل جدید با مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته در کانفیگ‌های مختلف معرفی شدند که می‌تواند برچسب قیمتی را تا ۷۰۰۰ دلار افزایش دهد؛ البته باید گفت چنین کلاستر‌بندی تنها برای کاربران حرفه‌ای که در صنعت هوش مصنوعی فعال هستند می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. باوجود تمام خوبی و مزیت‌های این محصولات، به‌نظر می‌رسد هنوز یک اتفاق مورد منفی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درگاه لایتنینگ اپل

حدود دو ماه پیش، غول ساکن کوپرتینو با معرفی سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اولترا نسل دوم از درگاه USB-C پرده‌برداری کرد و گفت این کمپانی از‌این‌پس درگاه لایتنینگ را کنار گذاشته و روی به پورت استاندارد جهانی می‌آورد. اما اکنون مشاهده می‌کنیم آی مک ۲۴ اینچی نسل جدید و تمام لوازم جانبی آن از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد که می‌تواند برای کاربران ناامیدکننده محسوب شود.

درحال‌حاضر، سری آیفون ۱۵، ایرپاد پرو نسل دوم، آیپد، اپل تی‌وی و اپل پنسل نسل سوم از درگاه استاندارد USB-C بهره‌مند هستند که تمام این محصولات را قادر می‌سازند تا به‌راحتی با سایر محصولات خارج از اکوسیستم اپل همگام‌سازی شوند. اما امروز، بازگشت دوباره به لایتنینگ باعث می‌شود تا انتقاد سخت کاربران و منتقدان را به‌همراه داشته باشد؛ البته شاید سال آینده با معرفی نسل جدیتر، اپل مهاجرتش را به USB-C یک‌بار برای همیشه تکمیل کند.

البته تمام این فرضیه‌هایی محسوب می‌شود که دراین‌باره می‌توان مطرح کرد که چرا اپل از کانکتور و لوازم جانبی USB-C استفاده نکرد؛ اما کمپانی هیچ‌گونه بیانیه‌ای را درباره آن صادر نکرد و حتی اشاره خاصی نیز به این موضوع در مراسم معارفه نشد. باوجوداین، باید تاکید کرد آی مک ۲۴ اینچی با استفاده از نمایشگر Liquid Retina XDR و رزولوشن 4.5K محصولی فوق‌العاده را وارد بازار خواهد کرد مورد تحسین ما و شما قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: