شرکت اپل از آی‌مک ۲۴ اینچی 2023 رونمایی کرد که از تراشه جدید M3 و دوربین بهتر نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد، اما مانند نسل قبل قیمت ۱۲۹۹ دلاری دارد.

دقایقی قبل در رویداد Scary Fast اپل شاهد رونمایی از تراشه جدید M3 اپل و چند نسخه مک از جمله iMac 24 inch 2023 مجهز به تراشه جدید بودیم. نسخه قبلی ۲۴ اینچی iMac سال ۲۰۲۱ با تراشه M1 عرضه شده بود و اپل هیچ نسخه‌ای از آی‌مک ۲۴ اینچی را با تراشه M2 عرضه نکرد. بنابراین انتظار می‌رفت اپل در این نسخه که بیش از ۲ سال با نسخه قبلی فاصله دارد، ارتقا سخت‌افزاری خارق‌العاده‌ای را نسبت به نسل قبلی ایجاد کرده باشد و رویداد امروز این مسئله را تایید کرد.

iMac 24 inch M3 تغییرات ظاهری زیادی نسبت به نسل قبلی ندارد. این دستگاه در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای تولید شده است که مشابه نسل قبلی رنگ پایه و بدنه آن متفاوت اما متناسب یکدیگر است. ضخامت این دستگاه هم مشابه نسخه نسل قبلی ۱۱.۵ میلی‌متر باقی مانده که بسیار نازک است. همچنین انتظار می‌رفت که قابلیت تنظیم ارتفاع در این نسخه وجود داشته باشد، اما پایه این نسخه هم قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد.

رنگ های آی مک ۲۴ اینچی اپل

صفحه‌نمایش آی‌مک ۲۴ اینچی 2023 جدید از نمایشگر ۲۴ اینچی 4.5K رتینا با روشنایی ۵۰۰ نیتی، پوشش ضد بازتاب و طیف رنگی True Tone بهره می‌برد، ۲ نسخه مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از نمایشگر بهتر با تکنولوژی‌های miniLED و ProMotion technology بهره می‌برند، اما اپل این تکنولوژی‌ها را در صفحه‌نمایش آی‌مک ۲۴ اینچی جدید به‌کار نبرده است.

همان‌طور که اشاره شده، iMac 24 inch M3 از تراشه M3 بهره می‌برد و خبری از تراشه M2 نیست. این تراشه با فناوری ۳ نانومتری تولید شده که از سرعت بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر برخوردار است. همچنین با‌توجه به پرش ۲ نسلی، تغییر سرعت دستگاه کاملا محسوس خواهد بود. این تراشه از پردازنده ۸ هسته‌ای با ۴ هسته پرقدرت و ۴ هسته کم‌مصرف و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای بهره می‌برد که باوجود شباهت به تراشه M2، فناوری ۳ نانومتری این تراشه را کاملا از نسخه نسل قبلی متفاوت می‌کند. همچنین حافظه رم ۸ گیگابایتی و هارد SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی کنار آن قرار می‌گیرد.

مشخصات آی مک ۲۴ اینچی اپل

آی‌مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۳ از دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۲ درجه‌ای بهره می‌برد که پیش از این در Studio Display تعبیه شده بود. همچنین این دستگاه از قابلیت Center Stage پشتیبانی می‌کند که به‌صورت هوشمند روی کاربر قفل می‌شود و تصویر را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که او در مرکز آن قرار بگیرد. پیش از این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با انتقاد کاربران مواجه شده بود، اما عملکرد این دوربین با بهره‌مندی از تراشه جدید بهبود یافته است.

نسخه پایه آی‌مک ۲۴ اینچی M3 از ۲ درگاه USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت بهره می‌برد. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون درلبه کناری آن تعبیه شده است. علاوه‌بر آن نسخه‌های بالاتر این دستگاه از ۲ درگاه USB 3 هم پشتیبانی می‌کنند. این نسخه‌ها از جک ایترنت Gigabit درون آداپتور باتری بهره می‌برند که کاربران نسخه پایه باید مبلغ ۳۰ دلار اضافه‌تر برای تهیه آن بپردازند. همه نسخه‌های این دستگاه از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 بهره می‌برد. سیستم ۶ گانه اسپیکر در این دستگاه قرار دارد که از قابلیت spatial audio برای ارائه صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند.

iMac 24 inch 2023 از نظر قیمت هم مشابه نسل قبلی است و با قیمت ۱۲۹۹ دلار راهی بازار می‌شود و برای تهیه نسخه‌‌های بالاتر باید تا ۱۴۹۹ دلار هزینه کرد.

اخبار مرتبط: