فروشگاه مجازی ایکیا که قرار است در بازی Roblox در تاریخ 24 ژوئن افتتاح شود، برای استخدام 10 کارمند درخواست داده است. به گزارش بسیاری، شرکت ایکیا اولین کمپانی است که برای فعالیت در فروشگاهی مجازی داخل این بازی، حقوق و مزایا برای کارمندانش در نظر گرفته است.

شرکت ایکیا دیگر همان شرکت فروش مبلمان خانگی ساده نیست بلکه حال یک مرحله بالاتر رفته و دنبال استخدام کارمندهایی با نقش مجازی برای چرخاندن فروشگاهش در بازی Roblox که است. این شرکت اعلام کرد که این کار اولین قدمشان در راستای ورود به دنیای گیمینگ است و افراد می‌توانند خود را غرق در دنیای کار متفاوت این فروشگاه جذاب و عجیب کنند.

از شرکت‌کنندگان برای مصاحبه کار در فروشگاه مجازی ایکیا پرسیده شد که چه حسی از تبدیل شدن به پیکسل‌هایی درون یک بازی دارند یا اگر برای مثال، موجودی هات داگ پیکسلی‌شان به اتمام برسد، چه خواهند کرد. علاوه بر آن، سوال عجیبی نیز مطرح شد که می‌گفت اگر شما تبدیل به یکی از محصولات ایکیا اما به صورت پیکسلی می‌شدید، قصد داشتید چه محصولی باشید و چرا؟

کسانی که 18 سال یا بیشتر دارند و در انگلستان یا ایرلند زندگی می‌کنند، می‌توانند برای این شغل که به صورت کامل از راه دور خواهد بود، درخواست دهند. وظیفه این افراد کمک به مشتریان مجازی در انتخاب محصول موردنظر خود و دادن خوراکی‌های پیکسلی مجازی به آنان است! حقوق این افراد قرار است برابر با 13.5 یورو باشد که تفاوتی با کارکنان دنیای واقعی در لندن و آمریکا ندارد. بازیکنان دیگر نیز می‌توانند در خدمات مختلف این فروشگاه‌ها به کارکنان رسمی آن کمک کنند.

IKEA virtual store

شرکت Roblox کمپانی آمریکایی است که به کاربرانش اجازه خلق و تجربه بازی‌های موردنظرشان را می‌دهد. این بازی خود تبدیل به شبکه‌ای اجتماعی شده که بسیاری از افراد را به هم متصل و ارتباطی خلاقانه میانشان ایجاد می‌کند. در حال حاضر، حدود 42 درصد از نوجوانان بین 12 تا 17 ساله در ایالات متحده مشغول این بازی هستند و از آن استفاده می‌کنند.

برندهایی همچون والمارت از قبل وارد فضای مجازی این فروشگاه شده و برای خود فروشگاه اینترنتی دایر کرده‌اند که از طریق آن، محصولات فیزیکی خود را فروخته و در نهایت آن را تا جلوی درب منزل مشتری ارسال می‌کند. مشخص نیست که فروشگاه مجازی ایکیا نیز قرار است همین مسیر را پیش بگیرد و به کاربران اجازه خرید محصولات واقعی را بدهد یا خیر.

منتشر شدن ناگهانی خبر این استخدامی واکنش‌هایی جذاب در شبکه‌های اجتماعی مختلف در پی داشت. برخی از کاربران از ایده استخدام شدن در چنین فروشگاهی استقبال کرده و برخی دیگر نیز شروع به ساختن میم از آن کردند. عده‌ای از کاربران که برای استخدامی درخواست داده بودند نیز از رد شدنشان ابراز ناراحتی کردند. حال کاربرانی که در ایالات متحده نیز زندگی می‌کنند آماده هستند تا این درخواست استخدامی برای آنان نیز در دسترس قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: