دستگاه Ai Pin قرار بود بازار گوشی‌های هوشمند را مختل سازد و تبدیل به دستگاهی کوچک، قابل حمل و راحت شود که در عین حال کارایی بسیار زیادی نیز داشت. با این حال، شکست گجت Ai Pin از نظر تجاری، عواقب سنگینی برای شرکت سازنده آن به دنبال داشت.

جاه‌طلبی شرکت Humane و تصورات اشتباهی که از بازار داشتند، باعث شد اولین محصول آنان در همان روزهای اول عرضه از لحاظ فروش شکست بخورد. بسیاری از رسانه‌های صاحب‎‌نظر و تولیدکنندگان محتوا نیز این محصول را به باد نقد گرفته و نکته مثبتی در مورد آن عنوان نکردند. قیمت 699 دلاری این گجت پوشیدنی نیز در کمبود خریداران آن بی‌‎تاثیر نبود. حال به دنبال شکست گجت Ai Pin بنیان‌گذاران Humane به دنبال فروش این شرکت با قیمتی برابر با 1 میلیارد دلار هستند!

بر اساس گزارشی از سوی نشریه بلومبرگ، شرکت Humane که توسط کارمندان سابق اپل، یعنی آقای «عمران چودری» و خانم «بتانی بونگیوورنو» تاسیس شده بود، قرار است با قیمتی بین 750 میلیون تا 1 میلیارد دلار به فروش برسد. با توجه به شکست اولین و آخرین محصول این کمپانی، نگرانی‌ها حاکی از آن است که هیچ خریداری با قیمت ذکر شده پیدا نشود. قیمت گجت Ai Pin به قدری بالا بود که مشتریان با همان هزینه می‌توانستند گوشی قدرتمند خریداری کنند که هم صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته و هم پاسخگویی‌اش نسبت به این گجت بسیار سریع‎‌تر باشد و به طور کلی، تجربه بهتری ارائه دهد.

گجت Ai Pin

جالب است بدانید که گجت Ai Pin نه تنها هیچ صفحه نمایش خاصی نداشت بلکه برای کار کردن آن نیز نیاز بود اشتراک ماهانه پرداخت کنید! این خبر و نحوه بازاریابی شرکت باعث شد کسانی که کوچک‌ترین تمایلی به خرید این محصول داشتند نیز از تصمیم خود پشیمان شوند. با این حال، قبل از عرضه رسمی این گجت، شرکت Humane موفق شد سرمایه‌گذارانی چون «سم آلتمن»، مدیر عامل شرکت OpenAI را به خود جذب کند و از این راه 230 میلیون دلار کسب کند. در سال 2023، ارزش کلی کمپانی Humane حدود 850 میلیون دلار برآورد شد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر و با توجه به کارنامه‎‌اش، هیچکس حاضر به خرید این شرکت با چنین قیمتی نباشد.

بر اساس گزارشات، لیست شرکت‌هایی که تمایل به خرید Humane دارند بسیار کوچک بوده و با توجه به پیشتازی شرکت‌های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت، آمازون و… در زمینه هوش مصنوعی، خلق محصولی موفق با این ایده از سوی بنیان‌گذاران این شرکت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد. با توجه به این شرایط، در چند ماه آینده ممکن است Ai Pin به طور کامل از بازار جمع و دیگر پشتیبانی برای آن صورت نگیرد.

اخبار مرتبط: