با نزدیک شدن به عرضه ساعت هوشمند هواوی واچ D2، اطلاعات بیشتری از آن منتشر می‌شود و امروز نیز متوجه شدیم که این ساعت به عنوان دستگاه پزشکی تاییدیه گرفته است.

به گفته لیکری به نام UncleKanshan در شبکه اجتماعی ویبو، ساعت هوشمند جدید شرکت هواوی موفق شده از دولت چین، به‌عنوان یک دستگاه پزشکی تاییدیه بگیرد. این تاییدیه برای فروش هر دستگاهی با کاربردهای مربوط به حوزه سلامتی در بازار چین ضروری است و دریافت آن نشان می‌دهد که هواوی وقت و هزینه زیادی برای این ساعت صرف کرده تا استانداردهای مدنظر برای دریافت این تاییدیه را داشته باشد.

این تاییدیه متاسفانه اطلاعات زیادی به ما نمی‌دهد و حتی به جای اسم دستگاه، از عنوان دستگاه ثبت فشار خون مچی استفاده شده است. علاوه بر آن، سه مدل نیز برای این ساعت هوشمند با شماره‌های LCA-B10، LCA-B11 و LCA-B12 به ثبت رسیده است. تمامی این اطلاعات نشان می‌دهند که این دستگاه به سری D تعلق دارد و قرار است ادامه‌ای بر راهی باشد که نسخه قبلی آن آغاز کرد.

ساعت هوشمند جدید شرکت هواوی

متاسفانه تا به این لحظه اطلاعات خاصی از طراحی یا عملکرد ساعت هوشمند هواوی واچ D2 به دستمان نرسیده است. با‌این‌حال جزئیات تاییدیه‌ای که امروز لو رفت، نشان می‌دهد با یک ساعت هوشمند طرف هستیم که از طریق پایه‌ای به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. در زمینه قابلیت‌ها، انتظار می‌رود این دستگاه بتواند فشار خون سیستولی و دیاستولی را در کنار ضربان قلب کاربر، به‌صورت دقیق سنجش کند. احتمال می‌رود افراد بالای 18 سال به‌راحتی بتوانند از این وسیله برای پایش سلامتی خود کمک بگیرند.

احتمال می‌رود ساعت هوشمند جدید شرکت هواوی، در کنار گوشی‌های پرچم‌دار سری میت 70 این شرکت به بازار عرضه شود. چندی پیش نیز شایعه‌ای مطرح شد که به عرضه این ساعت در سال‌جاری اشاره داشت پس منتشر شدن آن در کنار سری پرچم‌دار جدید هواوی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای این غول چینی باشد.

ساعت هوشمند هواوی واچ D که در سال 2022 منتشر شد، ظاهری جعبه‌ای شکل دارد و بر روی آن، یک صفحه نمای 1.64 اینچی AMOLED تعبیه شده است. از جمله قابلیت‌های آن، می‌توان به پایش دقیق فشار خون، بررسی نوار قلب و هفت روز شارژدهی اشاره کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم ساعت هوشمند هواوی واچ D2 قرار است چه تغییری در این فرمول پیشرفته و موفق اعمال کند و آیا هواوی تغییراتی چون بهبود باتری، طراحی ظاهری یا حتی رونمایی از ویژگی‌های جدید پایش سلامتی را مدنظر قرار خواهد داد یا خیر.