در حوزه گجت‌های پوشیدنی، ویژگی‌های مرتبط با سلامت اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند. مدت‌ها شایعه شده بود که اپل در حال کار بر روی نظارت قند خون اپل واچ خود است، اما به نظر می‌رسد که هواوی آنها را شکست داده است. قابلیت جدید Huawei Watch 4 ویژگی پیشگامانه‌ای است که خطر افزایش قند خون را تشخیص می‌دهد. اضافه شدن این ویژگی نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه در زمینه فناوری سلامتی است.

برای افراد مبتلا به دیابت، مدیریت سطح قند خون بسیار مهم است. همواره دیابتی‌ها به آزمایش‌های خون دردناک و پرهزینه تکیه می‌کردند که چندین بار در روز با استفاده از لانست و گلوکومتر انجام می‌شد. نوآوری هواوی یک جایگزین ارائه می‌دهد که سطح قند خون را از طریق تجزیه و تحلیل جامع ده شاخص سلامت در تنها ۶۰ ثانیه کنترل می‌کند. با وجود این که این تست به صورت لحظه‌ای و دستی انجام نمی‌شود، اما هشدارهای به موقعی را برای کمک به کاربران در تصمیم‌گیری رژیم غذایی و مصرف قند ارائه می‌دهد.

قابلیت جدید هوآوی Watch 4

اندازه گیری بیش از ۸۰۰/۰۰۰ معیار قند خون در ۱۰۰/۰۰۰ ساعت

دستاورد هواوی نتیجه تحقیقات و همکاری گسترده با موسسات پزشکی معتبر است. هواوی از طریق آزمایش دقیق بیش از ۸۰۰/۰۰۰ داده مرتبط با قند خون در طی ۱۰۰/۰۰۰ ساعت، یک سیستم پایش سلامت قابل اعتماد و دقیق ایجاد کرده است. Huawei Watch 4 ضربان قلب، ویژگی‌های موج نبض و سایر شاخص‌های کلیدی را برای ارزیابی خطر هیپرگلیسمی ردیابی می‌کند.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید در یک برنامه تحقیقاتی سلامت قند خون که توسط یک موسسه پزشکی جداگانه انجام می‌شود شرکت کنند و بالای 18 سال سن داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که Huawei Watch 4 به عنوان یک دستگاه پزشکی طبقه بندی نمی‌شود. بلکه اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که به عنوان یک مرجع عمل می‌کنند. علاوه بر این، به افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ توصیه نمی‌شود از این فناوری استفاده کنند، زیرا پانکراس آنها انسولین تولید نمی‌کند. با این حال، بیماران دیابتی نوع 2 که در طول زمان کاهش تولید انسولین و مقاومت به انسولین را تجربه می‌کنند، می‌توانند از قابلیت نظارت بر قند خون در Huawei Watch 4 بهره‌مند شوند.

در ابتدا، این ویژگی پیشرفته به مدل‌های فروخته شده در بازار چین محدود می‌شود. Huawei Watch 4 دارای صفحه نمایش ۱.۵ اینچی AMOLED و سیستم عامل HarmonyOS ۳.۱ است. این دستگاه عملکردهای مختلف مرتبط با سلامتی، از جمله اندازه‌گیری اکسیژن خون و تجزیه و تحلیل الکتروکاردیوگرام (ECG) را ارائه می‌دهد. این دستگاه در صورت شارژ کامل تا سه روز خاموش نمی‌شود و تا ۵ ATM در برابر فشار آب مقاوم است. مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی از این ساعت متناسب با سلیقه‌های مختلف افراد موجود است.

خبر مرتبط: هواوی واچ ۴ با قابلیت ارتباطات ماهواره ای عرضه خواهد شد