شرکت هواوی قصد ساخت گوشی تاشوی جدیدی را دارد که برخلاف محصولات حال حاضر بازار، توانایی سه بار تا شدن را دارد. خلق چنین گوشی قطعاً با دردسرهایی از لحاظ سخت‌افزاری همراه است و این مشکل حال گریبان هواوی را گرفته است.

شرکت گوگل در سال‌های اخیر آپدیت‌های متعددی برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده تا مشکلاتی که در گوشی‌های تاشو وجود داشت را رفع و همگام‌سازی بیشتر با این دستگاه‌ها را عملی سازد. با این حال، گوشی تاشوی جدید هواوی مسئله دیگری است و تا به حال هیچ شرکتی گوشی با قابلیت سه بار تا شدن نساخته است. با این حال، سیستم عامل هواوی، یعنی HarmonyOS اندروید نیست بلکه بر پایه پروژه‌های اوپن سورس اندروید خلق شده و به گفته کاربری به نام jasonwill101 در پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، این سیستم عامل به هیچ وجه آماده چنین گوشی نیست و نیاز به کار فراوانی دارد تا در این نوع دستگاه‌ها قابل استفاده باشد.

گوشی تاشو هواوی

گوشی تاشوی هواوی نیاز است از لحاظ ضخامت بسیار باریک باشد زیرا هر گونه افزایش ضخامتی در قسمت‌های مختلف آن باعث می‌شود گوشی در حالت تا شده بسیار بزرگ و سنگین جلوه کند. برای چنین ساختاری، تراشه اصلی لازم است در یکی از سه قسمت صفحه‌های تاشوی این دستگاه قرار بگیرد و ضخامت بسیار کم آن بدین معنی است که وجود سیستم خنک‌کننده کارآمد تقریباً محال خواهد بود. این لیکر خبری از مدل دقیق تراشه این دستگاه ندارد اما اعلام کرده که مربوط به سری Kirin 9000 خواهد بود.

تراشه گوشی تاشوی جدید هواوی حتی اگر مدل Kirin 9010 نیز باشد، اندازه‌ای برابر 7 نانومتر خواهد داشت و بسیار از رقبای خود، یعنی تراشه‌های A17 Pro شرکت اپل، Snapdragon 8 Gen 3 شرکت کوالکام و Dimensity 9300+ شرکت مدیاتک عقب خواهد بود. علاوه بر آن، ضخامت کم این دستگاه نیز باعث می‌شود به طور قطع با مشکل داغ شدن روبرو شود و به نظر می‌رسد تا بدین لحظه هواوی راه حل خاصی برای این مشکل پیدا نکرده است. باید دید هواوی چه نقشه‌ای برای رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی تاشوی جدید خود در نظر دارد و آیا این مشکلات سبب تاخیر در عرضه این دستگاه خواهند شاد یا خیر.