شرکت هواوی باری دیگر قرار است دنیای گوشی‌های تاشو را به چالش بکشد و گفته می‌شود تا دو ماه دیگر، قرار است از گوشی تاشوی هواوی رونمایی شود که اولین گوشی با قابلیت سه بار تا شدن است!

به گزارش افشاگری مطرح به نام Fixed Focus Digital در شبکه اجتماعی چینی ویبو، گوشی تاشوی هواوی قرار است تا دو ماه آینده به بازار عرضه شود. این دستگاه احتمالا در تعداد محدودی تولید شود که نشان‌دهنده قیمت بسیار بالای آن خواهد بود. این گوشی در واقع قرار است نوعی نمایش از قدرت و فناوری هواوی باشد و نباید انتظار پخش و ارسال نسخه‌های متعددی از آن به سراسر جهان را داشته باشید.

اختراعات و نوآوری‌هایی که برای اولین بار در دنیای تکنولوژی پا به عرصه وجود می‌گذارند، در ابتدا با قیمتی گزاف عرضه می‌شوند. با این حال، با پیشرفت و بلوغ تکنولوژی، در نهایت تولیدات بیشتر شده و قیمت این دستگاه‌ها نیز پایین می‌آید. لیکری که جزئیات این گوشی را به اشتراک گذاشته باور دارد که این طرح اولیه هواوی، در نهایت قرار است جایگزین آیپدهای شرکت اپل و گوشی‌های تاشویی شود که الان در بازار به وفور یافت می‌شوند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این ادعا تا چه حد می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد.

تاشو سه‌گانه هواوی

متاسفانه اطلاعات چندانی از جزئیات سخت‌افزاری و ویژگی‌های گوشی تاشوی هواوی در دست نیست اما چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد که صفحه نمایش این گوشی، قرار است 10 اینچی باشد. شایعه شده که این دستگاه از دو لولای منحصر به فرد و قوی استفاده می‌کند که باعث می‌شود گوشی سه بار تا شود و سه صفحه نمایش مجزا در اختیار کاربر قرار دهد.

یکی از بخش‌های تاشوی این گوشی، به داخل تا شده و بخشی دیگر نیز گفته می‌شود که به سمت بیرون تا خواهد شد. ظاهراً این دستگاه قرار است یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گوشی‌های تاشو، یعنی چین خوردن صفحه را نیز بسیار بهبود ببخشد و تقریباً از این لحاظ نیز بدون ایراد ظاهر شود. به غیر از اطلاعات ذکر شده، مورد دیگری از این گوشی جدید به بیرون درز نکرده است. می‌دانیم که هواوی مدت زیادی است که به دنبال خلق چنین گوشی بوده زیرا اولین ثبت اختراع آنان در این زمینه، به سال 2021 باز می‌گردد و به دنبال آن در سال 2022 نیز چندین ثبت اختراع دیگر از سوی این غول چینی صورت گرفت. تازه‌ترین ثبت اختراعشان در ماه فوریه سال 2023 بوده که از یک گوشی با قابلیت سه بار تا شدن و دو لولا خبر می‌دهد که دقیقاً مشابه طرحی است که برایتان ذکر نمودیم.