شرکت هواوی اعلام کرد گوشی تاشو پاکت ۲ (Pocket 2) در تاریخ ۳ اسفند ماه، درست چند ساعت قبل از مراسم رونمایی از شیائومی ۱۴ اولترا معرفی خواهد شد.

شرکت هواوی ۲ سال قبل اولین گوشی تاشو مدل فلیپ خود را با نام پی ۵۰ پاکت (P50 Pocket) در بازار چین عرضه کرد. پس از آن گوشی تاشو فلیپ دوم به‌نام پاکت اس (Pocket S) با قیمت اقتصادی نسبت‌به مدل‌های دیگر راهی بازار شد. اکنون حساب هواوی در پلتفرم اختصاصی ویبو اعلام کرد که سومین گوشی تاشو، هواوی پاکت ۲ (Pocket 2) در چه تاریخ و ساعتی معرفی خواهد شد.

هواوی پاکت ۲ قرار است ۲۲ فوریه مصادف با پنج‌شنبه ۳ اسفند ماه ساعت ۲ بعد‌از ظهر به‌وقت چین، دقیقا ۵ ساعت قبل از مراسم رونمایی از شیائومی ۱۴ اولترا معرفی شود. شرکت هواوی هیچ‌گونه جزئیاتی درباره مشخصات پاکت ۲ منتشر نکرده، بااین‌حال تاکنون اطلاعات زیادی از تاشو فلیپ بعدی هواوی درز کرده است. در ادامه نگاهی به جزئیات فاش شده از مشخصات هواوی پاکت ۲ می‌اندازیم.

هواوی پاکت ۲ با طراحی مشابه P50 پاکت و پاکت اس راهی بازار خواهد شد. بنابراین در پنل پشتی ۲ دایره بزرگ قرار می‌گیرد که دوربین‌ها در یکی و نمایشگر بیرونی در دیگری قرار می‌گیرند. این دستگاه قرار است در ۳ رنگ سفید، مشکی و بنفش عرضه شود که مدل بنفش از پنل چرمی (گیاهی) و مدل‌های سفید و مشکی از پنل شیشه‌ای ساخته شده‌اند. علاوه‌بر ۳ مدل مذکور شایعه‌ای مبنی‌بر عرضه نسخه شخصی‌سازی شده به‌نام «Art» به‌معنی هنر شنیده می‌شود.

هواوی پاکت ۲ از باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی بهره می‌برد. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، پاکت ۲ رکورد بزرگ‌ترین باتری در یک گوشی هوشمند فلیپ را کسب کرده است. این مسئله می‌تواند به یکی از عوامل مهم موفقیت هواوی پاکت ۲ تبدیل شود، زیرا کم بودن ظرفیت باتری یکی از مشکلات اساسی گوشی‌های فلیپ است که باعث شده گوشی‌های فلیپ در بازار نتوانند موفقیت زیادی را کسب کنند.

یکی از تغییرات اساسی هواوی پاکت ۲ نسبت‌به نسل قبل، تراشه آن است. این دستگاه به‌لطف تراشه کرین 9000S از فناوری ارتباط شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. یادآوری می‌شود که گوشی‌های تاشو فلیپ قبلی هواوی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کردند و هواوی با تولید داخلی این تراشه توانست از تحریم جهانی عبور کند. درکنار این تراشه، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قرار دارد که درمقایسه‌با بقیه گوشی‌های تاشو فلیپ، بسیار قابل توجه است. علاوه‌بر آن گفته شده این دستگاه از قابلیت پیام ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و ضد آب است.

هنوز مشخص نیست که این دستگاه در بازار جهان و ایران عرضه می‌شود یا به‌صورت انحصاری برای بازار چین خواهد بود.

اخبار مرتبط: