گوشی‌های سری P50 هوآوی به موفقیت بزرگی برای این شرکت تبدیل شدند، البته فقط در بازار چین. به لطف تحریم‌ها و ممنوعیت‌های اعمال شده توسط آمریکا، گوشی‌های هوآوی دیگر در بازار خارج از چین آنقدرها جذاب نیستند و طرفداران زیادی ندارند. اما این موضوع گرچه به شدت دست‌وپای هوآوی را بسته، اما مانع از ادامه فعالیت‌ها و موفقیت‌هایش نشده است. این کمپانی به تازگی قرار است گوشی‌های جدید سری P60 را به عنوان جانشین P50 معرفی کند. حالا اخباری مبنی بر مشخصات دوربین گوشی‌های سری هوآوی P60 فاش شده است، که در ادامه به آن پرداختیم.

طی چند هفته گذشته، گمانه‌زنی‌های متعددی در رابطه با سری هوآوی P60 مطرح شده است. جدیدترین خبر هم توسط افشاگر محبوب Weibo، یعنی @DCS منتشر شده که به افشای مشخصات دوربین گوشی‌های این سری می‌پردازد. با توجه به اطلاعات پست منتشر شده در Weibo، گوشی‌های سری P60 هوآوی همگی از سنسور IMX888 سونی برای دوربین اصلی، سنسور IMX858 برای دوربین فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو OV64B با قابلیت زوم اپتیکال 3.5 برابری استفاده می‌کنند.

طبق خبرهای قبلی، گوشی‌های سری P60 هوآوی به احتمال زیاد اولین گوشی‌هایی هستند که از سنسور IMX888 سونی استفاده می‌کنند. دوربین گوشی‌های سری هوآوی P60 همچنین دارای لنزهایی با دیافراگم متغیر هم هستند. این تکنولوژی پیش از این روی گوشی‌های سری Mate50 نصب شده بود. از طریق دیافراگم متغیر فیزیکی با قابلیت تنظیم آزاد ده سرعته، می‌توانید انعطاف بیشتری در ایجاد جلوه‌های blur در تصویر داشته باشید و بسیار حرفه‌ای‌تر عکاسی کنید.

دوربین HUAWEI P60

علاوه بر گزارش‌های قبلی، خبرهای جدید ادعا می‌کنند که مدل Huawei P60 معمولی از سنسور IMX789 برای دوربین اصلی استفاده خواهد کرد، در حالی که مدل Huawei P60 Pro از سنسور IMX888 استفاده می‌کند. هر دو این سنسورها از زیره‌های 1/1.4 اینچی پشتیبانی می‌کنند.

گزارش‌های زنجیره تامین این شرکت ادعا می‌کنند که هوآوی امسال دو پرچم‌دار را عرضه خواهد کرد. یکی سری P60 و دیگری سری Mate 60. اولی باید حدود اسفند ماه امسال معرفی شود و دومی حدود آبان ماه سال آینده. گوشی‌های سری پرچم‌دار هوآوی P60 به احتمال قوی از تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 کوالکام استفاده خواهند کرد.

همچنین تصویر لو رفته از قاب محافظ این گوشی نشان می‌دهد که ماژول دوربین پشتی دستگاه از یک جزیره مستطیل شکل استفاده می‌کند. قسمت دایره‌ای بسیار بزرگی هم در وسط این مستطیل قرار گرفته است که منطقا باید جای دوربین اصلی باشد. دو مربع هم در بالا و پایین وجود دارند که احتمالا جایگاه قرار گیری دو دوربین دیگر هستند. فلاش دوربین هم در گوشه سمت راست و بالا قرار می‌گیرد.

خبر مرتبط: سری هوآوی P60 به صورت رسمی معرفی شد